امام جمعه اردبیل گفت: سفیر اسرائیل در آذربایجان گفته حماس برای تجاوز به زنان ما به ما حمله کرده است! من به وی می‌گویم تجاوز شما به زنان مسلمان در برابر مردان آنها در نسل کشی دیر یاسین را هنوز مسلمان‌ها فراموش نکرده‌اند؛ بفرمایید در کدام یک از ده‌ها نسل کشی که مرتکب شده اید به زنان تجاوز نکردید؟
کد خبر: ۱۱۳۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ 27 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به جنایت‌های هولناک رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل اظهار کرد: در این هفته‌ای که گذشت اسرائیل به طور متوسط در هر شبانه روز ۳۰۰ نفر از مسلمانان بی‌گناه غزه را با وحشی‌گری تمام به شهادت رساند. فقط در یک شب ۷۰۰ نفر را شهید کرد معنی واقعی هولوکاست همین است. بلکه کشتار امروز فلسطینیان صد‌ها برابر بالاتر از هولوکاست ادعایی است.

وی افزود: صهیونیست‌ها بعد از جنگ جهانی دوم با ادعای هولوکاست، فلسطین را از اروپایی‌ها برای خودشان وطن گرفتند و اروپایی‌ها برای خلاص شدن از شر آن‌ها به این تقاضا تن دادند اگر هولوکاست چنین اقتضایی دارد پس فلسطینی‌ها از همه بیشتر اولی به این اقتضا هستند. متاسفانه آمریکا و اروپا در جنایات هولناک این بیست روز با تمام توان پشت اسرائیل هستند، آن‌ها با حمایت‌های خود اسرائیل را به جنایات بیشتر تشویق می‌کنند.

وی ادامه داد: تا حال بیش از دو هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند و جمع عظیمی از کودکان هنوز زیر آوار هستند. بر این جنایت‌های هولناک و بر عزت تاراج شده مسلمانان چشم مسلمان‌ها گریان و قلب همه مجروح است.

آیت الله عاملی تصریح کرد: ۷۵ سال است که اسرائیل فقط با انسان‌های بی‌گناه و عادی جنگ می‌کند جنگ را از میدان به خانه‌ها برده و انسان‌های عادی را می‌کشد سپس اسم آن را جنگ و دفاع از نفس می‌گذارد ارتش اسرائیل تنها ارتشی است که کارش جنگ با غیرنظامیان و زن و بچه است. اسرائیل کودکان و اطفال را می‌کشد سپس اعلام می‌کند ده‌ها مقر حماس را بمباران کردم!

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: وزیر دفاع اسرائیل با سلاح‌های مرموز و ناشناخته بمب‌های ضد عمق، کودکان و زنان را بمباران می‌کند سپس شعار شجاعت می‌دهد. این مرد نظامی در میان نظامیان دنیا ترسوترین و خائن‌ترین فرمانده هست او به جای رزمندگان سراغ کودکان، زنان و بیماران می‌رود آن‌ها را می‌کشد، سپس از شجاعت خود تعریف می‌کند او تنها فرماندهی است که فقط قدرت جنگیدن با اطفال را دارد.

وی ادامه داد: همین وزیر دفاع با بی‌حیایی می‌گوید هدف ما از بمباران مستمر و متراکم غزه این است که آن‌ها آن قدر ضعیف و متلاشی شوند که ما بدون دردسر بتوانیم به غزه وارد بشویم. یعنی کودکان و زنان را می‌کشیم تا به هدف خود برسیم یعنی این را برای خود ارزش نظامی و موجب افتخار می‌داند.

ارتش رژیم صهیونیستی با نفس مصنوعی زنده است

آیت الله عاملی در وصف خفت و ضعف‌های ارتش اسرائیل گفت: ارتشی که در عرض یک ساعت ۳۰ فرمانده ارشد او به راحتی اسیر می‌شوند حتی بعضی از آن‌ها در حال خواب اسیر می‌شوند، این ارتش نمی‌تواند از شجاعت و افتخار صحبت کند مگر اینکه آمریکا و اروپا از دستش بگیرند تا زمین نخورد و با نفس مصنوعی او را زنده نگه دارند ارتش اسرائیل از ترس بی آبرویی رتبه فرماندهان اسیر شده را اعلام نمی‌کند من به ارتش اسرائیل می‌گویم شما برای ساز، آواز و شراب خوب هستید.

وی تصریح کرد: اسرائیل این هفته خودش فیلم یک جنایت وحشتناک از جنایات خود در حق اطفال را منتشر و دنیا را تکان داد فیلم نشان می‌دهد که اطفال و کودکان کنار یک مخزن آب جمع شده‌اند تا بطری‌های خود را با آب پر کنند اسرائیل از طریق ماهواره آمریکایی از این اجتماع آگاه و با پهباد به اجتماع کودکان تشنه حمله و بمب آتش‌زا بر سر آن‌ها می‌ریزد عده‌ای از آن کودکان معصوم آتش می‌گیرند و شهید می‌شوند و عده‌ای در حالی که آتش گرفته‌اند فرار می‌کنند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اسرائیل مثل داعش می‌خواهد با رعب پیروز شود گفت: اسرائیل می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت فلسطینی‌ها را وادار به هجرت کند حالا دنیا خودش حکم کند اسرائیل شایسته است لقب داعش بگیرد یا حماس؟ عجیب این است که اسرائیل اطفال را بمباران می‌کند سپس آمریکا و اروپا می‌گویند اسرائیل حق دفاع از نفس دارد! در کره زمین هیچ کس نمی‌پذیرد که قتل اطفال دفاع از نفس است! جز دیوانه‌ها معنی سخن آن‌ها این است که اطفال برای امنیت اسرائیل خطر دارد! و این افول عقل و انسانیت و عین جنون است.

وی گفت: نزدیک به دو هزار زن تا حال در بمباران کورکورانه اسرائیل شهید شده‌اند همه این‌ها صاحب فرزند بودند که بعضی به همراه فرزندان و بعضی بدون آن‌ها به شهادت رسیدند. آن‌هایی که پارسال در ایران شعار زن را بلند کرده بودند چرا الان حرف نمی‌زنند؟ و چرا بعضی از آن‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنشی تند به یاوه گویی‌های اخیر سفیر رژیم جعلی صهیونیستی در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: اخیراً سفیر اسرائیل در آذربایجان در مصاحبه خود در دفاع از اسرائیل دروغ‌هایی به هم بافته که بیشتر شبیه به جوک است اگر به این اباطیل و ترهات او جواب داده نشود ما آذری‌ها تماماً خراب می‌شویم. او درصدد تحمیق ما آذری‌هاست ما باید از طرف آذری‌های غیور، بصیر و حماسی به او جواب بدهیم.

وی افزود: سفیر اسرائیل در آذربایجان گفته حماس برای تجاوز به زنان ما به ما حمله کرده است! آن‌ها برای ربودن زن‌ها به ما حمله کردند! من به سفیر رژیم جعلی می‌گویم اگر می‌خواهی حماس را خراب کنی چیزی بگو که بپذیرند با این دروغ بزرگ همه فهمیدند که خود شما اهل جنایت و تجاوز هستید تجاوز شما به زنان مسلمان در برابر مردان آن‌ها در نسل کشی دیر یاسین را هنوز مسلمان‌ها فراموش نکرده‌اند بفرمایید در ده‌ها نسل کشی و مجزره که مرتکب شده اید در کدام یک از آن‌ها به زنان تجاوز نکردید؟

آیت الله عاملی اضافه کرد: سفیر گفته آن‌ها به سرزمین ما حمله کردند در جواب باید گفت شما مگر سرزمین دارید؟ ۷۵ سال پیش کجا بودید؟ به همان جا برگردید.

سفیر به اهالی غزه گفته هم اکنون غزه را ترک و به کشور دیگر بروید، زیرا ما از زور استفاده خواهیم کرد در حال حاضر در کرانه باختری شهرک‌نشین‌های صهیونیست روی دیوار‌ها خطاب به فلسطینی‌ها پلاکارد زده اند که هر چه زودتر فلسطین را ترک و به اردن بروید و من می‌گویم شما صهیونیست‌ها حتماً هم اکنون اسرائیل را ترک کنید. چون این حادثه ثابت کرد که دیگر فلسطین جای امنی برای شما نیست همچنان که در طول ۷۵ سال اشغال، جای امنی برای شما نبود اروپایی‌ها و آمریکا به راحتی به شما اقامت می‌دهند بروید بدون دغدغه در آنجا زندگی کنید به عبارت دیگر از هر کجا آمده‌اید به همان جا برگردید و البته فراموش نکنید که ما انتقام خون این کودکان، زنان، پیرمردان، پیرزنان، بیماران و خون ۸هزار فلسطینی را که در ۱۰ روز گذشته شهید کردید و همچنین انتقام ۵هزار فلسطینی را که در اول اشغال یعنی در سال ۱۹۴۸ میلادی شهید و ۲ میلیون آواره کشور‌های دیگر شدند از شما خواهیم گرفت.

همچنین انتقام نسل کشی صبرا و شتیلا و خان یونس و... را در هر کجای عالم باشید از شما خواهیم گرفت اگر ما انتقام نگیریم حتماً و قطعاً در زمان نزدیک، امام زمان (عج) ما این انتقام را از شما خواهد گرفت.

امام جمعه اردبیل گفت: سفیر یک دروغ دیگری نیز گفته، او گفته که حماس در اساسنامه خود آورده که همه یهودی‌ها را خواهد کشت به این سفیر نادان دروغگو که ما آذری‌ها را سرافکنده کرده می‌گویم حماس با یهودی‌ها کار ندارد، بلکه با صهیونیست‌ها کار دارد و شما یهودی نیستید شما تابع دین حضرت موسی (ع) نیستید اگر حضرت موسی (ع) تشریف بیاورد از شما و از جنایات شما تبری می‌کند و اگر مجال پیدا کند انتقام خون هزاران فلسطینی را که در طول ۷۵ سال به دست شما شهید شده‌اند می‌گیرد. سفیر خود را به تجاهل می‌زند او حتماً دیده که در کل دنیا در کشور‌های مختلف یهودی‌ها علیه صهیونیست‌ها تظاهرات کردند و از صهیونیست‌ها تبری جستند.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل با تبیین کیفیت تعامل مسلمانان و یهودیان ایرانی به عنوان یک مصداق افزود: سفیر اگر نوع تعامل مسلمان‌ها با یهودی‌ها را می‌خواهد بداند حتماً به ایران بیاید و در مجلس شورای اسلامی با نماینده کلیمیان صحبت کند و از نفرت یهودیان ایران نسبت به صهیونیست‌ها باخبر شود.

وی ادامه داد: این هفته در کل دنیا مردمان غیر مسلمان در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل به خیابان‌ها ریختند در اروپا مخصوصاً در لندن یک تظاهرات عظیمی درست شد که می‌گویند در دو دهه گذشته نظیر آن دیده نشده است این تظاهرات اثبات کرد که اسرائیل خود را در برابر جهانیان قرار داده است و این نهایت ذلت، خواری، بی‌آبرویی و ننگ و عار است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: سفیر گفته حماس یک سازمان نسل کشی است، سبحان الله! رتبه اول نسل کشی دنیا به نام اسرائیل ثبت شده و حالا به کسانی که مظلومانه از خاک خود و وطن تاریخی خود دفاع می‌کنند و فقط با نظامیان می‌جنگند به آن‌ها تهمت نسل کشی می‌زنند چرا؟ چون می‌دانند که دنیا این وصف شنیع را به عنوان رتبه اول برای خود آن‌ها ثبت کرده است.

موضع گیری دبیرکل سازمان ملل کمر اسرائیل را شکست

آیت الله عاملی گفت: این هفته دبیرکل سازمان ملل در اقدامی بسیار شجاعانه اعلام کرد حمله حماس محصول ظلم‌هایی است که در طول ۶۵ سال به فلسطینی‌ها شده است این موضع‌گیری کمر اسرائیل را شکست لذا وزیر خارجه اسرائیل فوراً از دبیرکل خواست که استعفا دهد.

سفیر یک جمله عجیب دیگری هم گفته که تعجب هیچ مسلمانی و انسان آزاده‌ای از آن تمام نمی‌شود و این کاشف از نهایت خباثت و وقاحت است وی گفته: ما علیه جنگ و مرگ کودکان می‌جنگیم جنگ جهنم است دیدن مرگ کودکان وحشتناک است از سفیر می‌پرسم آیا می‌دانی که تا حال ۲۵۰۰ کودک معصوم را در غزه کشته‌اید؟ و ۶۰۰ طفل هنوز زیر آوار هستند؟ آیا اعتقاد دارید که آه یک کودک برای نابودی شما کافی است؟ اصلاً آیا معنی آه کودکان را می‌فهمید؟ آیا فیلم کودکان مجروح و ناقص العضو فلسطینی را دیده‌ای؟ اگر شرف داشتی با دیدن این فیلم‌ها آرزوی مرگ می‌کردی!

وی گفت: سفیر گفته جنگ را حماس شروع کرد تردیدی نداریم که سفیر تجاهل می‌کند آن روز که بن غفیر چندین بار با سگ‌ها به مسجد الاقصی وارد شد و عده‌ای را شهید کرد آن روز که زنان فلسطینی را لخت کرد و سگ‌ها را به جان آن‌ها انداخت و از آن‌ها فیلم گرفت و پخش کرد یک روز به جنین حمله می‌کرد عده‌ای را شهید می‌کرد یک روز به نابلس حمله می‌برد و عده‌ای را می‌کشت یک روز به کرانه غربی وارد می‌شد عده‌ای را می‌کشت، آن روز که شهرک نشینان صهیونیست را مسلح کرده به جان فلسطینی‌های بی‌پناه انداختید آن زمان حماس فهمید که فلسطینی‌ها به مرگ تدریجی مبتلی شده‌اند و به تدریج همه به دست بن غفیر و راست گرایان افراطی کشته خواهند شد آنجا فهمید که باید حدی بر این جنایت‌ها گذاشته شود مطلب بسیار مهم در این باب این است که حق همیشه موید ذاتی دارد.

آیت الله عاملی با ارائه تحلیلی از موضع گیری اخیر دبیر کل سازمان ملل علیه اسرائیل گفت: دبیرکل سازمان ملل با شجاعت تمام اعلام کرد که شروع کننده جنگ اسرائیل است و حماس بی جا و بی جهت حمله نکرده است او اعلام کرد ۶۵ سال است اسرائیل حق فلسطینی‌ها را ضایع و آن‌ها را از حق ابتدایی و بدیهی محروم خاک آن‌ها را اشغال اقتصاد آن‌ها را خفه و آن‌ها در به در کرده است. این پدیده واقعاً باورنکردنی است، چون سران آمریکا و اروپا در انتخاب دبیرکل شناسایی مفصلی انجام می‌دهند تا کسی را انتخاب کنند که در حوادث خطیر جهان ذره‌ای با آن‌ها زاویه پیدا نکند، ولی اینجا ۱۸۰ درجه به آن‌ها زاویه پیدا کرد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: عده‌ای در کشور ما در فضای مجازی ماموریت دارند که اسرائیل را تطهیر و حماس را متهم کنند، ولی سخنان دبیرکل سازمان ملل آب پاکی بر سر آن‌ها بود ما اعتقاد داریم که دبیرکل با این اقدام خود را از یک روسیاهی تاریخی و از یک لعنت بزرگ نجات داد.

امروز شاهد نفرت دنیا از اسرائیل هستیم

وی ادامه داد: من برای سفیر همان حرف را تکرار می‌کنم که در خطبه گذشته گفتم حماس یک میخی است که به بدن اسرائیل فرو رفته، اسرائیل هرچه تقلا کند این میخ بیشتر به بدن اسرائیل فرو خواهد رفت نمونه آن این است که اسرائیل برای انتقام از حماس به بی‌گناهان حمله کرد و بیش از ۸۰۰۰ زن و کودک و مردم غیرنظامی را کشت نتیجه آن بی آبروی وحشتناک و نفرت وحشتناک در دنیا علیه اسرائیل شد به حدی که اسرائیل به طور مدام اتباع خود را از بسیاری از کشور‌ها فرا می‌خواند.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اخیراً وزیر خارجه اسرائیل علت حمله اسرائیل به کلیسای قدیمی مسیحی‌ها در غزه را که عده زیادی از مسلمانان و مسیحیان یونان در آن پناه گرفته بودند را افشاء کرد علت جنایت دقیقاً همان است که سفیر گفته وی خواستار محکومیت صریح و روشن حماس توسط مقر مقدس یعنی واتیکان شد وی بیانیه واتیکان را بیش از حد بی‌طرفانه و فاقد محکومیت واضح حماس دانست در ۱۳ اکتبر پاتریارک‌های مسیحی و رهبران کلیسا در اورشلیم بیانیه مشترک صادر کردند، ولی در آن آشکارا حماس را محکوم نکردند آن‌ها در این بیانیه از اسرائیل خواستند از کشتن بی‌گناهان خودداری کند سفیر اسرائیل در واتیکان و وزیر خارجه اسرائیل به شدت از این بیانیه انتقاد کردند واقعاً بی‌حیایی کامل است که اسرائیل مسیحی‌ها را بمباران می‌کند تا او را تایید کنند تایید زیر بمب فاقد هرگونه ارزش است و اگر چیزی را ثابت کند آن بی‌آبرویی و وقاحت اسرائیل است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار