امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه محور مقاومت هیمنه رژیم صهیونیستی را در جهان شکسته است، گفت: همه ما باید این پیروزی‌ها را ببینیم چون هر جا دشمن به ما و محور مقاومت فشار وارد کرده پیروز ما بوده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 27 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ابهر با دعوت از نمازگزارن به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: نتیجه نماز جمعه باید این باشد که ما باتقوا و خدا ترس شویم و از مسائل زشت و غیرعقلانی دوری کنیم.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه از خصوصیات مهم انسان که در روایت نیز بدان پرداخته شده عقل و حیا است، گفت: وقتی حضرت آدم (ع) به زمین هبوط کرد، جبرییل بر ایشان نازل شد و فرمود از بین سه خصوصیت عقل، حیا و ایمان یکی را انتخاب کن که حضرت آدم عقل را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه دشمن گاهی نقشه‌هایی را طراحی می‌کند که شاید حتی عقل ما نیز به آن نرسد، متذکر شد: یکی از نگرانی‌هایی که در برهه کنونی وجود دارد این است که دشمن به طور دائم در حال نشانه گرفتن و کمرنگ ساختن مفاهیم اصلی انسانیت و دین است.

مرادپور با تاکید بر اینکه حیا از عقل است و انسان عاقل همواره با حیا است، ادامه داد: حیا بر خلاف عقل نبوده و عین عقل است همچنین حیا سازمان‌دهی کنند نظامات اجتماعی است.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه جوامع غربی از نمونه‌های بارز حاکم نبودن حیا هستند، اضافه کرد: رواج بسیاری از فحشا و منکرات در جوامع غربی به علت نبود مفاهیمی، چون حیاست که باعث شده شرم از انجام کار زشت در این جوامع وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرق مهم انسان و حیوان نبود شرم در حیوانات است که سبب می‌شود آن‌ها هر کار زشتی را انجام دهند، تصریح کرد: کسی که شرم و حیا نداشته باشد نمی‌تواند متقی شود.

مرادپور با اشاره به اینکه دشمنان ما در تلاش هستند که شرم و حیا را از وجود جوانان ما بزدایند، افزود: اگر شرم و حیا در جامعه‌ای از بین برود قطعا ایمان نیز در آن جامعه از بین می‌رود.

امام جمعه ابهر ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید فهمیده عنوان کرد: در بیان شخصیت شهید فهمیده همین بس که امام راحل فرمودند: رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که نارنجک به خود می‌بندد و زیر تانک می‌رود تا جلوی دشمن را بگیرد.

وی با اشاره به نامگذاری ۸ آبان به عنوان روز دانش‌آموز متذکر شد: شهید فهمیده الگویی بارز و خوب برای نوجوانان و جوانان به ویژه دانش‌آموزان ما است.

مرادپور با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد ایثار و فداکاری نوجوانان کم سن و سالی بودیم که با وجود کم بودن سن خود با رشادت و فداکاری در برابر دشمنان ایستادند، ادامه داد: بصیرت ویژگی اصلی این نوجوانان بود و در برهه کنون نیز وظیفه ما این است که اجازه ندهیم این جوانان و نوجوانان از الگو بیفتند

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه ما امروز در غزه نیز از این جوانان و نوجوانان می‌بینیم که برای سرپا ماندن فلسطین ایثارگری می‌کنند، گفت: امروز شاهد هستیم که برخی از جوانان و حتی تحصیل کردگان به اندازه برخی از کودکان فلسطین که حتی در اوج بمباران نیز از نام و یاد خدا غافل نیستند فهم و شعور ندارند و سیاستشان تسلیم در برابر دشمن است که این امر نیز ناشی از بی‌بصیرتی است

وی با اشاره به بحث رفع تحریم‌های موشکی ادامه داد: قطع‌نامه ۲۲۳۱ که بر حسب آن سازمان ملل کشورمان را تحریم موشکی کرده بود کلا برداشته شد که یک موضوع مهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید به مسئله پیروز بودن و پیروز شدن خیلی توجه کرد، گفت: حزب‌الله همواره غالب است و غلبه با آنهاست تا جایی که در حوادث غزه می‌بینیم آن کسی که شکست خورده واقعی است رژیم غاصب صهیونیستی است که از درون از هم پاشید و حملات آن‌ها به غزه را آمریکا و کشور‌های غربی رهبری می‌کنند.

مرادپور با تاکید بر اینکه محور مقاومت هیمنه رژیم صهیونیستی را در جهان شکسته است، متذکر شد: همه ما باید این پیروزی‌ها را ببینیم، چون هر جا دشمن به ما و محور مقاومت فشار وارد کرده پیروز ما بوده‌ایم.

امام جمعه با بیان اینکه در جنگ جهانی دوم موضوعی به نام هولوکاست راه انداختند که هر کس از این موضوع در اروپا بگوید و بنویسد از بسیاری از چیز‌ها محروم می‌شود، بیان کرد: امروز شاهد این هستیم مقام معظم رهبری با قاطعیت در برابر اسرائیل ایستاده و تاکید می‌کنند آن‌ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید که این موضوع باعث عصبانیت رژیم کودک کش صهیونیستی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی خودش از بین خواهد رفت و این‌ها مانند صدر اسلام خودشان خانه‌های خود را تخریب خواهند کرد و پا به فرار خواهند گذاشت، گفت: این موضوع از وعده‌های الهی است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار