ائمه جمعه استان زنجان با تاکید بر اینکه هدف وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی را ایجاد رعب و وحشت و تزلزل در بین مردم فلسطین و در کل جبهه مقاومت است، برگ برنده تفکر اسلامی نترسیدن از مرگ و حریص بودن به شهادت برشمردند و از حرکت شکنی در جشنواره سنتی ترک زبانان انتقاد و شهیدان آرمان علی وردی و روح اله عجمیان را نمونه امروزی شهید فهمیده برشمردند.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 27 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه، با انتقاد از حرمت‎شکنی‌ها در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سُنت‌های ترک زبانان در زنجان با وجود همه تذکرات، به مسئله غزه اشاره و تأکید کرد: هدف وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی ایجاد رعب و وحشت و تزلزل در بین مردم فلسطین و در کل جبهه مقاومت است در حالی که برگ برنده تفکر اسلامی نترسیدن از مرگ و حریص بودن به شهادت است و در مقابل رژیم منحوس صهیونیستی وحشت از مرگ نماد ترس از مرگ محسوب می‌شود و منطق اسلام منطق پیروزی خون بر شمشیر است و هیچ‌کس حق ندارد القای ضعف و ناامیدی در بین مسلمانان کند، چون وعده‌های الهی و وعده‌های رهبران الهی صادق است و تردید نکنید که این خون‌ها به هدر نخواهد رفت.
حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز وقایع این روز‌های فلسطین و غزه را یک معجزه الهی و یک پیروزی بی‌نظیر برای رزمندگان مقاومت دانست و اظهار کرد: حمله به بیمارستان، کودکان و مردم بی‌دفاع بی‌سرپناه نشان دهنده شکست راهبردی و عمیق رژیم صهیونیستی است و کشتارهائی که این رژیم انجام می‌دهد با هدف پنهان کردن شکست خود هم در ابعاد اطلاعاتی و نظامی است.
امام جمعه ماهنشان هدف دیگر وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی را ایجاد رعب و وحشت و تزلزل در بین مردم فلسطین و در کل جبهه مقاومت عنوان و تصریح کرد: برگ برنده تفکر اسلامی نترسیدن از مرگ و حریص بودن به شهادت است و در مقابل رژیم منحوس اسرائیل وحشت از مرگ نماد ترس از مرگ محسوب می‌شود و منطق اسلام منطق پیروزی خون بر شمشیر است و هیچکس حق ندارد القای ضعف و ناامیدی در بین مسلمانان کند، چون وعده‌های الهی و وعده‌های رهبران الهی صادق است و تردید نکنید که این خون‌ها به هدر نخواهد رفت.
وی نیاز امروز جهان اسلام را انجام کار رسانه‌ای دانست و ادامه داد: کار رسانه‌ای تنگه احد طوفان الاقصی است، چون امروز با جنگ رسانه‌ای مواجه هستیم و اگر در جنگ رسانه‌ای دقت نکنیم جنگ برده را، می‌بازیم و جای ظالم و مظلوم عوض می‌شود.
علی‌اکبری با تاکید بر اینکه مسلمانان با مردم اسرائیل هم کار دارند، چون مردم اسرائیل غاصب هستند به زور سرزمین فلسطینی‌ها را اشغال کرده‌اند، افزود: اگر اسرائیل را در خارج از مرز‌ها کنترل نکنیم باید در داخل شهر‌های مرکزی با آن‌ها بجنگیم.
امام جمعه ماهنشان یکی از مظاهر اتحاد شیعه و سنی را حمایت از مردم فلسطین اعلام کرد و گفت: کسانی که بحث شیعه و سنی را مطرح می‌کنند در زمین اسرائیل بازی می‌کنند و سر در آخور آن‌ها دارند.
وی با بیان اینکه در کشور ما با وجود موقعیت‌های خاص به موضوع پدافند غیرعامل توجه چندانی نشده است، ادامه داد: با پدافند غیرعامل به صورت شعاری برخورد می‌شود در حالیکه باید از حالت شعاری و انجام تکلیف خارج شود و عملاً در جامعه خود را نشان دهد تا در مقابل تهدیدات متعدد دشمنان مقاوم‌ترعمل شود.
علی‌اکبری با اشاره به اینکه با وجود تلاش‌های فراوان اروپا برای جلوگیری از پایان تحریم تسلیحاتی و موشکی با فرا رسیدن ۲۶ مهرماه تحریم‌های ایران در این بخش پایان یافت، ادامه داد: این خبر بدی برای استکبار بوده و مهم‌تر از پایان تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی، پیروزی گفتمان مقاومت و قوت در برابر استکبار است.
امام جمعه ماهنشان ادامه داد: پایان تحریم‌های موشکی نخستین شکست جبهه غرب به رهبری آمریکا است که جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دکترین دفاعی آن مبتنی بر بازدارندگی و تدافعی است بر حق خود برای گسترش برنامه موشکی برای دفاع از خود تاکید کرده است.


لزوم تامین سوخت روستا‌های فاقد گاز
همچنین حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های این هفته نماز بر لزوم تامین مشکل سوخت روستا‌های فاقد گاز، قبل از آغاز فصل سرما تاکید کرد و گفت: مشکل انشعاب برخی از خانوار‌ها در چورزق هم باید پیگیری و حل شود.
امام جمعه آب‌بر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از جمله شهدای دانش‌آموز مانند شهید فهمیده، هفته نوجوان را گرامیداشت و افزود: ظرفیت عظیم تبلیغ در بین این گروه سنی، فرصت مغتنمی است که باید قدر دانسته و از آن در راستای تضمین سلامت جامعه استفاده بهینه شود.
وی به سخت‌گیری برخی از بانک‌ها در پرداخت وام‌های تکلیفی از جمله وام ازدواج اشاره و تصریح کرد: باید متوجه بود که پرداخت این وام‌ها شرایطی دارد که توسط بانک مرکزی اعلام شده است از این رو بانک‌ها، نباید در تامین ضامن سخت‌گیری داشته باشند.


لزوم دقت در گزینش معلمان

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه با اشاره به استخدام معلمان و با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تامین معلمِ مدارس، از بین دانشجویان و طلاب بعد از آزمون کتبی، مصاحبه و تحقیقات جذب می‌کند، گفت: حتما در گزینش افراد برای شغل مقدس معلمی دقت شود چرا که معلمی شغل حساسی است و معلم با ذهن و فکر دانش آموزان سر و کار دارد و بخشی از تربیت فرزندان در دست معلمان است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها و حرمت خون شهدا وظیفه همگان است، با انتقاد از حرمت شکنی‌ها در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سُنت‌های ترک زبانان در زنجان که با استفاده از دختران نوجوان انجام شد، گفت: این‌گونه اقدامات قابل‌اغماض نیست و نمی‌شود از یک طرف با بی بند و باری برخورد شود و از طرف دیگر در یک مراسم رسمی چنین اتفاقی بیفتد، ما شنیدیم که قبلا تذکر داده شده بود که رعایت شود، ولی توجه نشده، حال سوال این است چه کسی به تذکرات توجه نکرده است؟
وی با اشاره به مسائل غزه و تاکید بر تداوم شور استکبارستیزی و اسرائیل ستیزی و با بیان اینکه آمریکا مقصر اصلی جنایات اسرائیل است که برای نجات به آن‌ها تنفس مصنوعی می‌دهد، ادامه داد: نبرد و مقاومت مردم فلسطین یک دفاع مشروع و مطابق با قوانین بین‌المللی است که ۷۵ سال است دشمن وطن آن‌ها را غصب و ۱۸ سال است در محاصره کامل قرار داده است.
حسینی‌نسب با گرامیداشت یاد شهدای امنیت و با بیان اینکه شهیدان آرمان علی وردی و روح اله عجمیان نمونه امروزی شهید فهمیده هستند که در دفاع از امنیت مردم و کشور به شهادت رسیدند، از شهدای امنیت که در رأس آنان شهیدان نیروی انتظامی قرار دارند، به‌عنوان مقدس‌ترین شهدای جامعه نام برد و افزود: امنیت ایران اسلامی دستاورد نیست بلکه خون آورد است و استقلال، آزادی و امنیت کنونی خون آورد صد‌ها هزار جوان شجاع و فداکار است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار