رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر اهواز با اشاره به درآمدزایی کلانشهرهایی که در جذب سرمایه‌گذاری عملکرد بهتری داشته‌اند، گفت: از ۱۹ پروژه سرمایه‌گذاری شهری مصوب شورا با وجود گذشت هشت ماه از سال، هیچ کدام کلید نخورده و شروع نشده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 01 November 2023

سید ناصر مهداوی با اشاره به برگزاری شصت و هشتمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر اهواز، اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اهواز ۱۹ پروژه مهم به ارزش ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به شورا پیشنهاد و در نهایت در شورا تصویب شد. انتظار اعضای شورای شهر این بود که اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد اما با وجود گذشت هشت ماه از سال ۱۴۰۲ هیچ کدام از این پروژه‌ها کلید نخورده و شروع نشده است.

وی افزود: کمیسیون سرمایه‌گذاری از شهردار اهواز، معاونت مالی و اقتصادی شهرداری، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری، مدیر حقوقی، مدیر املاک و شهرداران مناطق هشت‌گانه اهواز دعوت کرد و با حضور مشاور، مواردی در این خصوص مطرح شد. حدود دو سال از عمر شورای ششم سپری شده است بنابراین اکنون انتظار ارائه گزارش نداریم و بعد از دو سال و نیم انتظار عملکرد بهتری در حوزه سرمایه‌گذاری داریم.

مهداوی بیان کرد: کلانشهرهایی مانند تبریز، اردبیل، اصفهان، شیراز، مشهد و تهران اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و قسمت عمده درآمد شهرداری‌های این کلانشهرها از طریق جذب سرمایه‌گذار انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به حجیم شدن بودجه جاری شهرداری، راه برون‌رفت و قوی‌تر شدن شهرداری‌ها، جذب سرمایه‌گذار است و عملا ثابت شده است کلانشهرهایی که در این مسیر حرکت کرده‌اند موفق‌تر بوده‌اند و با توجه به درآمدزایی خوبی که داشته‌اند شاهد پیشرفت این کلانشهرها بوده‌ایم.

مهداوی افزود: سازمان سرمایه‌گذاری باید پروژه‌های مهم و حائز اهمیت را از مناطق شهرداری بگیرد و مشکلاتی که ممکن است این پروژه‌ها داشته باشند چه از لحاظ حقوقی و چه موارد دیگر را برطرف کنند تا انتشار فراخوان مناقصه، انعقاد قرارداد و مراحل اجرایی پروژه‌ها انجام شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار