معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، به میزان 3.2 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 07 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، حمید احسانی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان ظهر امروز در هفتمین جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: آب زیرزمینی یکی از منابع استراتژیک و مهم کشور بوده و حفاظت و حراست از آن بسیار حائز اهمیت و از کار‌های حاکمیتی وزارت نیرو است و در این راستا، طرح‌های احیا و تعادل بخشی در سطح کشور در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، نصب کنتور‌های هوشمند روی چاه‌ها، اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌ها، پروژه‌های جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز به‌طور مستمر در حال انجام است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده برای نصب کنتور هوشمند و اجرای طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ نصب کنتور هوشمند روی ۳۰۰ حلقه چاه هدف‌گذاری شده که تاکنون، ۱۲۵ کنتور معادل ۴۲ درصد از چاه‌ها مجهز به کنتور هوشمند شده است.

احسانی گفت: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز با اقدامات انجام‌شده و کاهش منصوبات، در حجم ۳.۲ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده برای اجرای پروژه‌های اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌ها گفت: از مجموع ۴۰۰ حلقه چاه هدف‌گذاری‌شده، تاکنون ۱۶۳ مورد معادل ۴۱ درصد اجرایی شده است.

احسانی از تعیین تکلیف ۵۲ درصد چاه‌های غیرمجاز استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در این راستا، تعدادی از چاه‌ها پر و مسلوب‌المنفعه شدند و تعدادی هم پروانه دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال، ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز مکشوفه پر و مسلوب‌المنفعه شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اجرای پروژه مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق در چاه‌های کشاورزی گفت: این پروژه با هدف صرفه‌جویی در منابع آب و برق و شناسایی مشترکان پرمصرف انجام می‌شود.

احسانی با اشاره به روند اجرای پروژه مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق در چاه‌های کشاورزی اضافه کرد: در حال حاضر، شناسایی مشترکان پرمصرف در دستور کار است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار