با حمايت سهامدار پالایشگاه و با حضور معاون رئیس جمهور؛
سخنگوی شرکت پالایش نفت کرمانشاه از انعقاد قرارداد ارتقاء کیفی نفت کوره تولیدی این شرکت، طی مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ 12 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدرضا امامی نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آئین رسمی امضای قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌های نفت کرمانشاه و لاوان با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، و حمیدرضا زیدی‌فرد معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جمعی از مدیران پالایشگاهی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در سالن جلسات وزارت نفت برگزار شد. 

وی افزود: بر اساس این ٢ قرارداد که میان شرکت پالایش نفت کرمانشاه، شرکت آذر انرژی تبریز، شرکت پالایش نفت لاوان و شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا با هدف ارتقاء کیفی نفت کوره تولیدی این ٢ پالایشگاه به امضا رسید، میزان گوگرد نفت کوره تولیدی در این ٢ پالایشگاه به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

سخنگوی پالایشگاه کرمانشاه ضمن تقدیر از حمایت‌های مهندس درویشوند سهامدار شرکت در انعقاد این قرارداد مهم، تصریح کرد: انعقاد این قرارداد نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و ارتقاء شاخص‌های کیفی فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌های نفت کشور ایفا خواهد کرد.

امامي نيا با اشاره به سخنان روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در اين مراسم، گفت: وی تاكيد كرد كه پالايشگاه هاي نفت كرمانشاه و لاوان با اجراي اين پروژه در واقع خط شكن وزارت نفت شده‌اند كه در نوع خود كم نظير است و قطعا مي‌توانند به عنوان الگويي براي ساير شركت‌های پالايشي كشور در راستای بهره گيري از توان و دانش فني داخلي قرار گيرند.

وي همچنين به سخنراني جليل سالاري، معاون وزير نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اين مراسم اشاره كرد و گفت: او نيز در اين جلسه ضمن تقدير از حمايت‌هاي مديريت بخش خصوصي شركت پالايش نفت كرمانشاه، اجراي اين قرارداد را گامي مهم و ارزشمند در مسير توسعه كيفي محصولات توليدي حوزه وزارت نفت دانست.

امامي نيا تصريح كرد: معاون وزير نفت در اين جلسه ضمن تأكيد بر رسيدن به سطح دانش فنی در همه حوزه‌های کیفی‌سازی و کمّی‌سازی شركت‌هاي پالايشی كشور، يادآور شد: اما یکی از چالش‌های ما بحث نفت‌کوره بود كه خوشبختانه امروز شاهد برداشتن گامي موثر در اين مسير توسط پالايشگاه كرمانشاه و لاوان هستيم.

وی ادامه داد: این ٢ پالایشگاه نخستین شرکت‌هایی هستند که به دانش فنی داخلی در حوزه نفت کوره اعتماد کردند و برای این مجموعه‌ها استقرار دانش‌ فنی داخلی باعث افتخار است، از این رو از آن‌ها تشکر می‌کنم و بی‌شک می‌گویم که این طرح‌ها بهره‌وری اقتصادی دارد و افزون بر آن گامی مهم برای بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

سخنگوي شركت پالايش نفت كرمانشاه گفت: در ادامه اين مراسم، فرهاد کاویانی مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه نيز به ارائه توضيحاتي فني در خصوص جزييات اين طرح پرداخت كه در واقع هدف از اجرای طرح، این است که مقدار گوگرد نفت کوره از ٣.٢ به ٠.٨ درصد کاهش یابد و همچنین در این طرح، ٣٠ درصد از نفت کوره تولیدی پالایشگاه کرمانشاه به نفت گاز تبدیل خواهد شد.

وي در پايان ضمن تقدير ویژه از حمايت‌هاي همه جانبه سالاری مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و درویشوند سهامدار پالایشگاه کرمانشاه در انعقاد اين قرارداد گفت: در طول هفت سال اخير كه بخش خصوصي مديريت شركت پالايش نفت كرمانشاه را بر عهده داشته، نهايت تلاش خود را در مسير توسعه و افزايش كيفيت محصولات توليدي اين شركت به كار برده و همواره از شركت‌هاي دانش بنيان داخلي نيز حمايت ويژه به عمل آورده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار