معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به منظور دستیابی به امنیت غذایی و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک و مهم و پایداری تولید در سال‌جاری طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح بیش از ۳۶۰ هزار هکتار به اجرا در خواهد آمد.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 14 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، احمد شهریار اظهار کرد: برنامه ابلاغی برای استان در ارتباط با طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ۳۶۰ هزارهکتار است، ولی به دلیل کاهش بارندگی و پایین بودن رطوبت در مناطق شمالی و جنوبی و مرکزی با کاهش رطوبت برای کشت مواجه هستیم.

وی افزود: مزارعی که زودتر کاشته شده‌اند خوشبختانه از وضعیت سطح سبز مطلوبی برخوردار هستند و تا این لحظه ۳ هزار و ۶۷ هکتار از اراضی به زیر کشت کلزا رفته است که با توجه به بازدید‌های میدانی که توسط کارشناسان صورت گرفته خوشبختانه این محصول از سطح سبز و قابل قبولی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد سطح ابلاغی محصول گندم زیر کشت رفته است و بزودی کشت پائیزه عدس نیز در استان آغاز خواهد شد.

شهریار ادامه داد: به میزان ۳۰ هزار لیتر بذر مال مصرف شده و در کشت‌های انتظاری نیز مصرف بذرمال‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی در خصوص وضعیت جذب ادوات مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز طرح جهش تولید در دیمزار‌ها نیز افزود: تعداد ۱۰۷ نفر برای جذب انواع ادوات مورد نیاز به بانک عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۴۸ نفر موفق به جذب این ادوات شده‌اند و مابقی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار در صف دریافت این ادوات معطل مانده‌اند که با تلاش و پیگیری‌های به‌عمل آمده بزودی این اعتبار نیز تخصیص داده خواهد شد و ما شاهد جذب این ادوات در استان خواهیم بود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار