معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) گفت: در آستانه این رویداد بزرگ و مهم، دانشگاه، دانشجو و تشکل های دانشجویی نقش برجسته‌ای در فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این انتخابات دارند که باید این نقش را به خوبی ایفا کنند.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ 28 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل قزل سفلی روز سه شنبه در نشست کمیسیون دانشجویی استان فارس در شیراز افزود: امام خمینی (ره) دانشگاه و دانشجو را مبدا و محور همه تحولات می دانستند و ما به عنوان متولیان امر در دانشگاه‌ها باید به این نکته توجه کنیم که اگر دانشجو برنامه‌ای ارائه نمی‌دهد، درخواستی ندارد یا هیجانش را در محیط دانشگاه ابراز نمی‌کند، به فکر فرو رویم که چه فضای جدیدی جایگزین این شور و نشاط دانشگاه و فعالیت‌های دانشجویی شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این مساله مربوط به حوزه فضای مجازی‌ است و همه دانشگاه‌ها باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

او اظهار کرد: باید تشکل‌های دانشجویی که پرچمدار فعالیت‌های دانشجویی هستند را به منظور تحرک و فعالیت بیشتر دائم کنار هم قرار دهیم تا آنها با نقش آفرینی جنبشی که ایفا می کنند دانشگاه‌ها را پویا و فعال نگه دارند.

معاون سیاسی استانداری فارس: دانشگاه زنده و فعال موجب پویایی جامعه می‌شود

معاون استانداری فارس گفت: پویایی و فعال بودن دانشگاه به داشتن برنامه‌های جنبشی و چالشی‌ است و هرچه قدر درون دانشگاه چالش باشد آن دانشگاه زنده و پویا است.

قزل سفلی افزود: دانشگاه اگر ساکن باشد تبعات این سکون را باید در حوزه اجتماعی جستجو کرد.

زمینه را برای فعالیت تشکل های دانشجویی فراهم شود

وی ادامه داد: دانشگاه در عین حالی که نباید سیاست‌زده باشد اما حتما باید سیاسی باشد و نسبت به تمام مسائل داخلی و حتی حوزه بین‌الملل موضع گیری کند و ما مسئولان نیز وظیفه داریم که زمینه را برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: اگر فکر کنیم که هرچه دانشگاه آرام‌تر باشد مدیریت ‌ما قوی‌تر خواهد بود سخت در اشتباه هستیم.

 

نقش دانشگاه و دانشجو در مشارکت مردم در انتخابات

قزل‌ سفلی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) گفت: در آستانه این رویداد بزرگ و مهم، دانشگاه، دانشجو و تشکل های دانشجویی نقش برجسته‌ای در فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این انتخابات دارند که باید این نقش را به خوبی ایفا کنند.

وی اظهار کرد: مناظره های دانشجویی، کرسی های آزاد اندیشی و تربیون های آزاد دانشجویی از جمله برنامه هایی است که معمولا تشکل های دانشجویی بدنبال اجرای آن هستند و مسئولان دانشگاه باید شرایط لازم برای عملیاتی شدن این برنامه ها را فراهم کنند و در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشند تا شور و نشاط دانشجویی شکل گیرد.

این مسوول ادامه داد: هر چه بیشتر مباحث را به سمت مناظره‌های دانشگاهی سوق دهیم قطعا جمع‌های دانشجویی رشد بیشتری خواهند کرد.

معاون استاندار فارس افزود: باید حس استکبارستیزی در دانشجویان همواره تقویت شود و در تمام فضای دانشگاه باید ماهیت و جایگاه روز دانشجو تبلیغ و تبیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار