امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه دانشجویان امروز، مسؤولان فردای کشور هستند و اندیشه و ذهن آن‌ها روی برنامه‌های مملکت تاثیرگذار است، گفت: دانشجویان دین‌داری و مذهب را توشه راه خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 01 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به پشت سر‌گذاشتن هفته بسیج، گفت: بسیج به راستی نهاد مبارکی است که با فرمان امام (ره) تشکیل شد، چه بسیار جوانان جامعه با شرکت در بسیج راه و رسم انقلاب و دین را آموختند و این شجره طیبه آثار و برکات غیر قابل انکاری دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد با توجه به پیش رو بودن سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس، افزود: شخصیت عالیقدر تاریخ معاصر، مجتهد خدوم و فداکاری که از طرف مراجع نجف به عنوان ناظر بر قانون اساسی منصوب شد، نقش بسزایی در مسیر انقلاب داشت.

وی ادامه داد: آیت الله مدرس هیچ‌گاه از راه انقلابی خویش دور نشد و با جسارت و شجاعت به مبارزه با استبداد پرداخت.

فاطمی عنوان کرد: زندگی زاهدانه، بی‌پروا و با اخلاص سید حسن مدرس زبانزد خاص و عام بود و به راستی که چنین علمایی فخر تشیع و چشم و چراغ اسلام و دین هستند.

هر خانواده و طایفه به یک روحانی مقید احتیاج دارد

وی با بیان این موضوع که هر خانواده و طایفه به یک روحانی مقید احتیاج دارد، اظهار کرد: علی رغم اینکه بعضی طایفه‌ها خوش‌نام، محترم و مذهبی هستند، اما فقدان عالم و مجتهد در آن خاندان نقص به‌شمار می‌آید.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: اثرگذاری یک روحانی موفق در یک طایفه بدون شک و تردید مایه فخر و مباهات آن خاندان است.

قشر دانشجو در مسیر آینده کشور تاثیرگذار است

وی با اشاره به پیش‌رو بودن ۱۶ آذر روز دانشجو، تصریح کرد: قشر دانشجو در مسیر آینده کشور و سیاست بسیار تاثیرگذار هستند.

فاطمی خاطرنشان کرد: عصاره نسل تمام اقوام و ملل در دانشگاه است و دانشجویان امروز، مسؤولان فردای کشور هستند و اندیشه و ذهن آن‌ها روی تمام برنامه‌های مملکت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به لزوم تربیت مذهبی فرزندان در خانواده‌ها قبل از رفتن به دانشگاه، توضیح داد: اگر فرزندان قبل از رفتن به دانشگاه از لحاظ مذهبی اطلاعات و بینش ضعیفی داشته باشند تحت تاثیر قرار‌گرفته و همه چیزشان را از دست می‌دهند.

امام جمعه موقت شهرکرد در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، گفت: امید است تمام دانشجویانی که اکنون در حال تحصیل هستند، دین‌داری و مذهب را توشه راه خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار