طرح کتابت آیات نورانی کلام‌الله مجید با حضور دانش‌آموزان در کتابخانه مرکزی سمنان اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 01 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، طرح کتابت آیات نورانی کلام‌الله مجید صبح امروز با حضور دانش‌آموزان پایه‌های پنجم و ششم مدرسه نماز در کتابخانه مرکزی سمنان اجرا شد.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در خصوص این طرح گفت: در این پویش، صفحات قرآن کریم (سوره‌های طه و انبیاء) بر اساس رسم‌الخط عثمان طه در ۷۰ صفحه آماده شده و در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان ازجمله کتابخانه مرکزی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس فراخوان اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌ها، صفحات قرآن کریم نگارش و طرح کتابت قرآن اجرا می‌شود.



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه نگارش قرآن نخستین مرحله از طرح کتابت قرآن کریم بوده و در مرحله بعد فراخوان رنگ‌آمیزی تذهیب این صفحات عملیاتی خواهد شد، بیان کرد: در مرحله سوم این طرح، نگارش معنی آیات اجرا خواهد شد و قطعاً برکات معنوی این کار در زندگی این کودکان جاری خواهد بود.

طاهریان با اشاره به اینکه طرح سراسری کتابت قرآن کریم با هدف تجلی و پیوند برنامه‌های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی با طرح‌های ترویج کتاب‌خوانی برگزار می‌شود، افزود: بر این اساس و با توجه به اهانت‌های اخیر به این کتاب مقدس در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن کریم سنتی دیرینه از زمان پیغمبر (ص) بوده است، طرح سراسر کتابت قرآن کریم به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرایی شد.

وی بابیان اینکه آثار جمع‌آوری‌شده به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال می‌شود تا قرآن کاملی از مجموع صفحات کتابت شده در سراسر کشور گردآوری شود، خاطرنشان کرد: طرح سراسر کتابت قرآن کریم به‌منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل‌گرفته و در آن، ۳۱ استان کشور با اختصاص سهمیه کتابت به هر استان مشارکت دارند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار