استاندار گلستان گفت: هیچ مشکلی برای اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده وجود ندارد و اقدامات قدم به قدم بر اساس دستور رئیس جمهور و مطابق مصوبات و قوانین اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 02 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در حاشیه مراسم درختکاری در گرگان، در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اتفاق روز گذشته در جزیره آشوراده و تناقض در مرز‌های جغرافیایی، سیاسی و اداری استان‌های گلستان و مازندران اظهار کرد: تقسیمات کشوری و محدوده سیاسی که برای استان‌ها تعیین شده در برخی نقاط تکلیف به صورت واضح و روشن درباره مدیریت برخی دستگاه‌ها مثل منابع طبیعی و محیط زیست مشخص نشده است.

وی ادامه داد: حوزه‌های مسوولیتی دستگاه‌ها نیز باید به تبعیت از تقسیمات سیاسی باشد که متاسفانه این در برخی نقاط با استان‌های همسایه صورت نگرفته است.
استاندار گلستان گفت: ما این موضوع را با جدیت در دستور کار قرار دادیم، ولی متاسفانه بخاطر برخی دخالت‌های بی‌جای برخی از عناصر که به زودی نام آن‌ها را منتشر خواهم کرد، برخی از تغییر و تحولات انجام نشد و الان دچار مشکل هستیم.
زنگانه گفت: در محدوده‌هایی مثل پارک ملی گلستان، تالاب میانکاله و خلیج گرگان و مناطق حفاظت شده اینچنینی، برخی اسناد را دستکاری کردند و ۱۲ و نیم کیلومتر محدوده تقسیمات را به سمت گلستان آورده و محدوده استان را کوچکتر کردند.
وی اضافه کرد: هرگونه اقدام در مناطق حفاظت شده به عنوان مثال جزیره آشوراده و میانکاله در شورای راهبری محیط زیست در کشور باید تصمیم‌گیری شود و مجوز‌های آن صادر شود.
استاندار گلستان تصریح کرد: همین طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده یا لایروبی کانال آشور در خلیج گرگان، در همین شورا مطرح، مصوب و مجوز کار صادر شد.
زنگانه بیان کرد: هیچ اقدامی بدون طرح در شورای راهبری مناطق حفاظت شده صورت نمی‌گیرد و تمام این اقدامات با تائید نهایی رئیس این شورا صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: برخی دیروز برای اجرای این طرح مشکلاتی را ایجاد کردند که باید بر این تاکید کنم که اقدامات بر اساس مر مصوبات محیط زیست و شورای راهبری به عنوان یک طرح سبز محیط زیستی انجام خواهد شد.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: باید به دوستان بگویم که باید بر اساس قانون حرکت کنند و اگر قرار است در منطقه جزیره آشوراده و در محدوده سیاسی نظارت و اقدامی صورت گیرد، این نظارت و اقدام توسط سطح ملی انجام خواهد شد.
زنگانه با بیان اینکه نباید شاهد مقاومت برخی از افراد در مقابل دستور رئیس جمهور باشیم، گفت: اگر مقاومتی صورت بگیرد برای همه تبعاتی به همراه خواهد داشت؛ هیچ مشکلی برای اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده وجود ندارد و اقدامات قدم به قدم بر اساس دستور رئیس جمهور اجرایی خواهد شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار