امام جمعه اردبیل گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اروپا تصمیم به قتل عام فلسطینی‌ها گرفته است و در مرحله اول قصد تهجیر(کوچاندن) مردم غزه داشت ولی وقتی از آن مایوس شد تصمیم به قتل عام گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 08 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به رویداد‌های اخیر در غزه اظهار کرد: آنچه در غزه می‌گذرد تماماً حیرت آور است هم اقدام حماس حیرت آور است هم آثار آن حیرت آور است؛ هم ضعف و شکست رژیم صهیونیستی حیرت آور است هم عکس‌العمل آمریکا و اروپا حیرت آور است.

وی افزود: هم تخاذل دولت‌های اسلامی حیرت آور است و هم مقاومت، ایستادگی، صمود و ایثار ملت فلسطین حیرت آور است و هم سکوت جامعه بین المللی و نهاد‌های بین المللی حیرت آور است و حالا رژیم صهیونیستی در اثر حمایت آمریکا و اروپا تصمیم به قتل عام فلسطینی‌ها گرفته است در مرحله اول قصد تهجیر (کوچاندن) داشت و به شدت بمباران کرد تا شاید تهجیر را بپذیرند وقتی از تهجیر مایوس شد تصمیم به قتل عام گرفت و این بدترین جنایت قرن و موجب روسیاهی بشریت معاصر است.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: رژیم صهیونیستی اعلام کرد «از اول جنگ تا حال بیش از ۲۰ هزار حمله به غزه کرده‌ایم» این را با افتخار می‌گوید، ولی نمی‌داند که این جمله ذلت است. چون با ۲۰ هزار حمله به یک ملت بی سلاح و به یک محدوده کوچک به نام غزه نمی‌تواند پیروز شود. ثانیاً این جمله حکایت دارد که عمداً به دنبال قتل عام فلسطینی‌ها است تا به خیال خود برای همیشه از خطر آن‌ها مصون شود.

وی گفت: آمریکا برای خلاص کردن رژیم صهیونیستی از محاکمه احتمالی آینده در محکمه بین‌المللی مدام تکرار می‌کند که اسرائیل در کشتن بی‌گناهان عمد ندارد! متخصصین می‌دانند که طبق ماده ۶ اساسنامه دیوان بین المللی کیفری وجود سوءنیت، شرط احراز جنایت نسل کشی است.

آیت الله عاملی تصریح کرد: چنین قصدی را خود رژیم صهیونیستی بار‌ها اعلام کرده؛ ولی وزیر خارجه آمریکا در یک اظهار نظری که اهانت به شعور تمام جهانیان است این هفته اعلام کرد که «ما تلاش کردیم، ولی هیچ دلیلی پیدا نکردیم که اسرائیل در کشتن بی‌گناهان و مردم عادی قصد عمد دارد!»

امام جمعه اردبیل تشریح کرد: وقتی اسرائیل مدارس، بیمارستان‌ها، کلیساها، مساجد، اورژانس و آمبولانس و ۸۰ روزنامه نگار و بیش از ۱۷ هزار انسان بی گناه را شهید می‌کند از آن معلوم می‌شود که جنایت او کاملاً عمدی است.

بلینکن از ضعف عقل و پیری بایدن استفاده می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یک ماه پیش نیز پنتاگون رسماً اعلام کرد که اسرائیل تا حال عمداً هیچ شهروند عادی را نکشته است! معلوم می‌شود که این جنایت کاران در این مسئله تبانی دارند. یک جنایت بزرگ بلینکن این است که از ضعف عقل و پیری و فرتوت بودن بایدن استفاده کرده و تمام حرف‌های خود و حرف‌های اسرائیل را با زبان بایدن به جهانیان اعلام می‌کند.

بایدن، بلندگوی یک عده اشرار شده است

وی ادامه داد: اینکه بایدن می‌گوید حماس به زنان اسرائیلی تجاوز کرده یا قبلاً گفت حماس سر اطفال اسرائیلی را بریده و سپس دروغ آن برملا شد و یا می‌گوید زیر بیمارستان‌ها محل فرماندهی حماس است و باید بیمارستان‌ها بمباران شوند همه این‌ها حرف بلینکن یهودی و نتانیاهو است که از زبان بایدن گفته می‌شود. جای تاسف است که رئیس جمهور آمریکا بلندگوی یک عده اشرار شده است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: غصه بزرگ ما این است که هر کشوری می‌توان به اسرائیل کمک کند، ولی راه‌ها برای مسلمان‌ها جهت کمک به فلسطین بسته است امروز فلسطین مظلوم فقط با اسرائیل نمی‌جنگد هواپیما‌های انگلستان و آمریکا هر روز روی غزه دور می‌زنند این را خود این دو کشور تصریح کرده اند و می‌گویند ما به دنبال پیدا کردن گروگان‌ها هستیم!

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در حالی که این هواپیما‌ها کارشان شناسایی تجمعات انسان‌های بی‌دفاع و گزارش به اسرائیل است تا در آن امکنه نسل کشی و کشتار جمعی نماید دولت ظالم بریتانیا نیروی زمینی خود را نیز این هفته وارد کرانه غربی کرد یعنی فلسطین در یک جنگ جهانی وارد شده و با غیرت و شجاعت تمام مقاومت می‌کند.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه تمام این جنایات قبل از آمریکا و اروپا به پای دو طائفه از مسلمان‌ها نوشته می‌شود گفت: اول دولت‌های اسلامی و عربی که فقط تماشا می‌کنند نه سفارت‌ها را بستند و نه لوله‌های نفت را حتی تجارت با رژیم صهیونیستی را نیز تحریم نکردند و بلکه بالعکس از این رژیم جعلی حمایت نیز کردند.

وی تشریح کرد: انصارالله یمن اجازه تردد به کشتی‌های اسرائیلی از باب المندب نمی‌دهد و کشتی‌های صهیونیستی را توقیف می‌کند این ممانعت یک فاجعه بزرگ اقتصادی و یک کابوس برای اسرائیل است این هفته امارات فوراً راه خشکی جایگزین برای رژیم صهیونیستی درست کرد یعنی از بندر دبی از راه عربستان و اردن جاده برای حیفا درست می‌کند راه دریایی دو هفته طول می‌کشد در حالی که این راه خشکی دو روز طول می‌کشد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: غزه یک امتحان وحشتناک الهی برای مسلمان‌هاست با این حادثه خداوند حجت را تمام می‌کند. تمحیص گذاشتن طلای ناخالص بر کوره آتش است تا ناخالصی‌ها برطرف و طلای خالص خود را نشان دهد با این حساب فردا چگونه در برابر خداوند خواهیم گفت مسلمان هستیم؟

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: هر کشور اسلامی که از فلسطین دفاع می‌کند در واقع از امنیت خودش دفاع می‌کند، چون این رژیم منحوس با پشتیبانی حامیان اصلی آن اگر پا بگیرد روزی به سراغ دیگر کشور‌های اسلامی خواهد آمد جنایت‌های شنیع رژیم جعلی در غزه ثابت کرد که این رژیم منحوس به خون مسلمان‌ها و کودکان و زنان ما تشنه است الان فرصت خوبی برای ریشه کن کردن این جرثومه جنایت است و الّا روزی به سراغ ساکتین و بی‌تفاوت‌ها خواهد آمد.

تشکر امام جمعه اردبیل از ورود دولت برای پیگیری استخدام‌های سفارشی

آیت الله عاملی گفت: از دولت تشکر دارم که پس از خطبه هفته قبل در موضوع استخدام‌های سفارشی سریعاً از ریاست جمهوری تماس گرفته و موضوع را پیگیری کردند پیگیری و توجه دولت سیزدهم به مطالبات ائمه جمعه که در خطبه‌ها مطرح می‌کنند جدا جای تحسین است تا حال چنین نبوده است بعضی از وزراء نیز پیغام فرستادند که ما مدت‌هاست دیگر به سفارشات استخدامی نمایندگان اعتناء نمی‌کنیم. اینجانب فورا از مدیر این وزیر استسفار کردم دیدم راست می‌گوید.

وی ادامه داد: بهترین اقدام را سازمان بازرسی استان انجام دادند که طی نامه‌ای به یک اداره که در آنجا بیشترین استخدام سفارشی صورت گرفته با استناد به قوانین مقررات کشور پذیرش هرگونه سفارش استخدامی را ممنوع و خلاف قانون اعلام کردند با این اقدام تمام مدیران بهترین مستمسک را در برابر وزیر خاطی دارند و بعد از آن دیگر بهانه‌ای ندارند و از این به بعد اگر در برابر سفارش غیرقانونی خاضع باشند مرتکب جنایت می‌شوند.

وی گفت: سازمان بازرسی استان باید این دستورالعمل را به تمام مدیران استان بفرستد. دیروز در حضور رئیس قوه قضائیه از سازمان بازرسی کشور خواستیم این دستورالعمل را به کل مدیران در تمام استان‌ها ارسال و خیانت را از اساس برطرف سازند. این خدمت بزرگ برای مدیران کشور است و آن‌ها را از غضب خداوند خلاص می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به سفر دیروز ریاست قوه قضاییه به استان تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه جلسات خوبی با دانشجویان، صنعتگران و مدیران داشتند و به تمام شهر‌ها نماینده فرستادند و مخصوصاً در این سفر مشکل ۵۰ ساله عشایر حل شد. بیش از ۴۰ روستای عشایری در محدوده کشت صنعت فاقد سند مالکیت بودند و بار‌ها به ما مراجعه می‌کردند و ما بار‌ها این گرفتاری را به دستگاه قضایی گزارش کرده بودیم بحمدالله تحویل سند از این هفته شروع شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار