وزیر کشور:
وزیر کشور به اتفاق عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید از غرفه منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان در منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه گذاری های حوزه کشاورزی بخصوص احداث باغ در منطقه آزاد ماکو چشمگیر است
کد خبر: ۱۱۴۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 18 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در این بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد گزارشی از اقدامات پرونده توسعه منطقه آزاد ماکو ارائه کرد.

حسین گروسی گفت: منطقه آزاد ماکو بدلیل قرابت با کشور‌های ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان، گمرکات بازرگان و پلدشت را به عنوان گمرک مستقر در منطقه در دل خود جای داده است از آنجائیکه گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین گمرک زمینی کشور با اشتهار بر دروازه اروپا در کلیه رویه‌های گمرکی فعالیت و ارائه خدمات می‌نماید.

وی ادامه داد: این امر مسبب برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد ماکو جهت رونق و شکوفایی تجارت و بازرگانی بین الملل در منطقه گردیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تردد ۲۵۰ هزار کامیون و حدود ۲ میلیون نفر مسافر در سال از این منطقه خبرداد و بیان داشت: اهمیت تجارت به دلایل فوق و موقعیت جغرافیایی موجب گردیده تا سازمان منطقه آزاد جهت بهبود خدمات نسبت به احداث ابنیه به انحاء مختلف برنامه ریزی و اقدام نماید.

وی ادامه داد: صدور مجوز احداث برای اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین ساخت ۷ مجموعه لجستیکی با ظرفیت حدود ۵۰۰ هزار تنی با امکانات ایمنی و نگهداری کالا مجهز به بروزترین سیستم‌های اطفاء حریق، تجهیزات تخلیه و بارگیری، گستردگی و تنوع استفاده از مزایای انبار‌های اختصاصی و نوبت دهی کامیون‌های تردد از مرز بصورت کاملاً سیستمی جهت جلوگیری از توقف کامیون‌های منتظر در صف عبوری در محوطه‌ای بسیار امن با امکانات رفاهی و نظارتی دقیق از جمله این اقدامات است.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر تامین امکانات فیزیکی حاضر و اتخاذ تدابیر لازم بر افزایش آن؛ همسویی با قوانین جهت راه اندازی رویه‌های گمرکی برای ارائه تسهیلات من جمله کاهش هزینه‌های خدماتی صادر کنندگان، معافیت کامل از حقوق ورودی و عوارض ماشین آلات و همچنین ارائه معافیت ارزش افزوده از محل حقوق ورودی مواد اولیه واحد‌های تولیدی، تأمین هزینه واردات کالا به کشور از مسیر منطقه آزاد و راه اندازی رویه‌های کالای همراه مسافر و مصرف در منطقه برای رفاه حال مسافران و ساکنان منطقه از اهم فعالیت‌های توسعه تجارت می‌باشد.

نمایشگاه صادرات به پاکستان از ۲۶ الی ۲۹ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی چابهار با حضور سرمایه‌گذارانی از کشور‌های پاکستان، عمان و دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار