امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پاسخ قاطعانه سپاه پاسداران به جنایات دشمنان جمهوری اسلامی در کرمان گفت: بر اساس رسالت دینی و انسانی خود تا پیروزی نهایی جبهه مقاومت را حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ 19 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری ظهر امروز (جمعه ٢٩ دی ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: خداوند به بندگانش می‌فرماید «به میزانی که در توان دارید تقوای الهی و اطاعت از امر خدا و نهی از منکر را رعایت کنید».

وی افزود: مؤمن باید خود را برای انجام کارهای بزرگتر تمرین دهد که یکی از این کارها «انفاق» است و در این باره فرموده است «در راه خدا آنچه در توان دارید انفاق کنید».

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات یکی از نشانه‌های مؤمنان انفاق از روزی پرودگار است لذا هر آنچه انفاق می‌شود هم از سوی پروردگار است.

وی گفت: هفته آینده سالروز ولادت امام محمد تقی (ع) و پایان هفته سالروز ولادت امام علی (ع) است و این روز روز پدر نامگذاری شده که فرصت ادای احترام به پدران است.

غفوری ادامه داد: اینکه پدران ما کلمه توحید را در زبان و دل ما قرار داده و محبت اهل‌ بیت را به ما نشان دادند بزرگترین حق را برای ما ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به گردهمایی اخیر ائمه جمعه در تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب افزود: در این دیدار تأکيد مقام معظم رهبری بر نقش مهم و اثرگذار مردم در تمامی عرصه‌ها بود.

غفوری با اشاره به عظمت و جایگاه والای ملت شریف ایران بیان کرد: امروز دشمن در مقابل این عظمت به زانو در آمده و از این به بعد هم همین خواهد بود.

وی تشریح کرد: مردم مومن عمود خیمه دین، اسلام و انقلاب هستند و این بزرگترین افتخار است که یک ملت در خدمت توحید و دین باشد.

غفوری با اشاره به جنایات دشمن در کرمان ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این ایام خیمه‌های فساد و لایه‌های فساد دشمنان این ملت را در نقاط دور و نزدیک هدف موشک‌ قرار داد.

وی گفت: قاطعانه اعلام می‌کنیم تا دشمنان ما بدانند ملت شریف ایران خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است اگر هر قدرتی بخواهد به ملت ایران تعرض کند مجازات سختی خواهد دید.

غفوری با اشاره به درگیری یمن با اسرائیل غاصب ابراز کرد: انتقام غزه نیز از دشمنان جنایتکار گرفته می‌شود و ما به دلیل رسالت دینی خود از جبهه مقاومت تا پیروزی نهایی حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ماه رجب ماه استغفار و طلب آمرزش است که باید از این فرصت و اعمالی که برای آن ذکر شده بهره کافی را برد.

غفوری افزود: آیات سوره آل عمران داستان مباهله وجود پیامبر اسلام را بیان می‌کند که به جایگاه و منزلت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) هم اشاره می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به داستان مباهله اهل نجران که در قرآن آمده تصریح کرد: آیات قرآن اشاره می‌کند که وجود مقدس امام علی (ع) نفس پیامبر است و تنها تفاوت در نبوت و رسالت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار