اسامی ۸۵۰ هنرمند واجد شرایط استان اصفهان برای اختصاص بیمه صنایع دستی به آنها، به وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 30 January 2024

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیستم دی، در نشست هئیت دولت، بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری کشور با دستور رئیس جمهور، مصوب شد و هم اکنون مقدمات آن در حال اجراست.

نوراله عبداللهی افزود: شرط سنی کمتر از ۵۰ سال، داشتن پروانه تولید انفرادی و گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای از جمله مدارک لازم برای دریافت بیمه، در هر رشته از صنایع دستی است.

وی ادامه داد: تولید کنندگان فعال کارگاهی در پنج رشته میناکاری، قلمزنی، خاتم کاری، معرق و منبت می‌توانند تا پنج نفر از هنرمندانی که در کارگاهشان فعالیت دارند بیمه هنرمندان کنند.

عبداللهی از هنرمندان صنایع دستی واجد شرایط در شهرستان‌های استان اصفهان خواست برای ثبت نام در فهرست متقاضیان بیمه تا پنج شنبه ۱۲ بهمن به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خود مراجعه کنند.

مجدالدین تاج رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان نیز گفت: با توجه به اینکه دو سوم، صنایع دستی شناسایی شده کشور از استان اصفهان است، نسبت بیمه شدگان هم باید در مقایسه با کشور، بیشتر باشد.

از ۴۰۰ رشته ثبت شده صنایع دستی در دنیا،۲۹۹ رشته متعلق به ایران است و حدود دو میلیون نفر از این حوزه ارتزاق می‌کنند.

حدود ۵۳۲ هزار هنرمند شناسنامه دار صنایع دستی در کشور فعالیت دارند که ۱۰۰ هزار نفر در استان اصفهان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار