استاندار آذربایجان‌غربی گفت: همکاری ، هم افزایی و تعامل و حمایت های ائمه جمعه استان از برنامه های دولت سیزدهم، آذربایجان غربی را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ 10 March 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و ائمه جمعه سراسر استان از برنامه های توسعه ای دولت سیزدهم در استان گفت: همکاری ، هم افزایی و تعامل و حمایت های ائمه جمعه استان از برنامه های دولت سیزدهم، آذربایجان غربی را در مسیر توسعه و پیشرفت  قرار داده است.

محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با ائمه جمعه استان، با اشاره به عقب افتادگی های سال های گذشته و توسعه نامتوازن شاخص ها در آذربایجان غربی، افزود: رویکرد دولت سیزدهم، توسعه متوازن تمامی مناطق مختلف کشور بوده و در آذربایجان غربی نیز با برنامه ریزی های انجام شده بویژه در سفرهای شهرستانی، ضمن بازدیدهای جهادی و میدانی و کسب نظر نخبگان محلی و شناسایی مطالبات به حق مردم به دنبال جبران عقب ماندگی ها و بهبود شاخص های توسعه در شهرستانهای استان هستیم.

وی همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن و شرایط اقتصادی ویژه کشور در سالهای اخیر، خاطرنشان کرد: با وجود تحریم ها و محدودیت های کشور، دولت تمام تلاش خود را برای رفع مسائل و مشکلات مردم بکار بسته و در آذربایجان غربی نیز برای توسعه متوازن و اتمام پروژه های نیمه تمام، علیرغم تمامی محدودیت ها تلاش مضاعف انجام می دهیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به اتمام بیش از ۵ هزار پروژه نیمه تمام در استان در دوسال اخیر و رضایتمندی مردم نیز اشاره کرده و افزود: در دوسال اخیر اقدامات بسیار مهمی در حوزه عمرانی استان در بخش های مختلف در راستای مطالبات مردم انجام شده است که  می توان به اتمام یک هزار و ۷۹۳ کلاس درس در آذربایجان غربی و آغاز ساخت ۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس در قالب نهضت مدرسه سازی  که از نیازهای مهم استان بوده است اشاره کرد.

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود نسبت دادن واژه محرومیت به آذربایجان غربی را ظلم به مردم استان دانست و گفت: این استان در تمامی حوزه های مختلف استانی برخوردار و ثروتمند است و نیاز است پتانسیل ها و ظرفیت های استان شناسایی و برای بهره مندی بیشتر مردم استان از این ظرفیت ها استفاده شود .

 استاندار آذربایجان غربی ظرفیت معادن را از ظرفیت های کم نظیر و پتانسیل های استان عنوان و بر ضرورت بهره مندی بیشتر مردم از منافع معادن تاکید کرد و افزود: با شناسایی پهنه های معدنی استان و با جذب سرمایه گذاران بخش های دولتی و خصوصی در حوزه فرآوری محصولات معدنی ، بزودی شاهد توسعه در این بخش و بهره مندی مردم استان از منافع معادن استان خواهیم بود.

وی در ادامه به برخی از اقدامات دولت در استان اشاره کرد و افزود:  با وجود مناطق صعب العبور و هزینه بالای گاز کشی در مناطق کوهستانی استان، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا سال آینده از نعمت گاز و اینترنت بهره مند خواهند شد و دولت سیزدهم با تمام توان در مسیر توسعه متوازن آذربایجان غربی گام بر می دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود  به سفر ریاست جمهوری ایران اسلامی به کشور ترکیه نیز اشاره کرده و یادآور شد: در این سفر که با استقبال کم نظیر مقامات ارشد ترکیه برگزار شد،  در راستای دیپلماسی منطقه ای استان، بخش قابل توجهی از تفاهمات بین ایران و ترکیه، مربوط به آذربایجان غربی بوده و با توسعه پایانه ها و بازارچه های مرزی مشترک، در تحقق هدف ۳۰ میلیارد دلار مبادلات اقتصادی با این کشور، آذربایجان غربی نقش کلیدی خواهد داشت.

معتمدیان همچنین با اشاره به برقراری امنیت پایدار در آذربایجان غربی، افزود: در سایه امنیت پایدار، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی استان آغاز شده است. با بهره برداری از این طرح ها در سالهای آینده ضمن ایجاد رونق اقتصاد استان شاهد ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانان این استان خواهیم بود.

وی در ادامه به کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی اشاره کرده و اظهار داشت: با توجه به تدابیر دولت سیزدهم و اقداماتی چون سرمایه گذاری ها، احیای واحدهای تولیدی، اتمام پروژه های نیمه تمام و بهبود فضای کسب و کار در استان، آذربایجان غربی از رتبه آخر در حوزه اشتغال، امروز به رتبه های نخست ارتقاء یافته است.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات سالم و قانونمند در کشور و به تبع آن در آذربایجان غربی افزود: با توصیه های مقام معظم رهبری درخصوص برگزاری انتخابات و عمل به منویات ایشان ، انتخابات در آذربایجان غربی با مشارکت حداکثری مردم، در رقابتی سالم  و در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار با قدردانی از توجه ویژه استاندار آذربایجان‌غربی به علما و روحانیون، گفت: حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سفرهای شهرستانی و در جمع علما و روحانیون و پیگیری مشکلات آنان در حوزه های مختلف، موجب دلگرمی جامعه روحانیت از مسئولان نظام اسلامی و به ویژه دولتمردان شده است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار، گزارشی از روند اجرای سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی و همچنین روند اجرای فعالیت های عمرانی استان و اجرای مصوبات سفرهای ریاست جمهوری و اقدامات شاخص دولت سیزدهم در استان را در حوزه‌های مختلف تشريح کرد.

در این دیدار تعدادی از ائمه جمعه استان با قدردانی از سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی و حضور ایشان در شهرها و روستاهای استان ، مسائل و مشکلات حوزه های فرهنگی و اجتماعی و مطالبات مردم شهرستان های استان را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار