کد خبر: ۱۱۶۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴ 04 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان محمد حیدری در ضیافت افطاری فرمانداری شهرستان رودسر، ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت چند تن از سرداران سپاه، اظهار کرد: ماموریت سپاه پاسداران دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب در مرزهای اعتقادی جمهوری اسلامی است.
وی اقدام شتیع رژیم صهیونیستی و حامیان آن را نشان دهنده شکست در مقابل حماس دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای دکترین بازدارندگی خود حتما در زمان مقرر، پاسخ لازم را به دشمنان خواهد داد.
فرماندار رودسر با بیان اینکه ملت ایران در انتخابات 11 اسفندماه پابندی خود به انقلاب و نظام و ولایت را نشان دادند، تصریح کرد: شهرستان رودسر ظرفیت های فراوانی از جمله منابع طبیعی و نیروی انسانی دارد، اما همزیستی با برخی موانع و مشکلات موجود در شهرستان تبدیل به عرف و عادت شده و تداوم این روند، رفع مشکلات را دشوارتر می کند.
حیدری با اشاره به برخورداری شهرستان رودسر از 48 کیلومتر ساحل و 16 روستای ساحلی، خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز امسال شاهد اقامت بیش از 76 هزار نفر مسافر در شهرستان بودیم، اما ظرفیت شهرستان بیش از 200 هزار نفر مسافر بود.
وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش های گردشگری شهرستان، تصریح کرد: علاوه بر دریا و ساحل، در مناطق ییلاقی و کوهستانی شهرستان نیز ظرفیت های فراوانی وجود دارد و باید در کنار محرومیت زدایی، توسعه زیرساخت های گردشگری را دنبال کنیم.
فرماندار رودسر با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و فوری، میان مدت و بلندمدت شهرستان در مسیر توسعه، اضافه کرد: مسئله آب شهرستان حیاتی بوده و لذا نیازمند برنامه جامع برای رفع فوری این مشکل هستیم؛ توزیع آب شهرستن در قالب شبکه های ناپیوسته بوده که تولید هزینه و ایجاد نارضایتی می کند.
حیدری، با بیان اینکه باید مسئله تصفیه خانه طول لات به فوریت اجرایی شود، تاکید کرد: تولید برق در کشور با ناترازی مواجه است و لذا در اوج مصرف تابستان باید صنایع را تعطیل کنیم که موجب آسیب دیدن تولید و اشتغال است.
وی آب و برق را دو فوریت شهرستان دانست و متذکر شد: مسئله سد پلرود خیلی زمان بر و هزینه بر شده است؛ این در حالی است که با تکمیل سد، تولید انرژی را در دستور کار داریم و هم کشاورزی و هم صنعت شهرستان را تحت پوشش قرار می دهیم.
فرماندار رودسر در ادامه به استخراج نفت خزر اشاره کرد و گفت: فاز اول احداث اسکله اکتشاف با دو میلیون یورو به مناقصه گذاشته شده است.
وی نفت خزر را فقط مسئله گیلان ندانست و بیان کرد: نفت خزر در معادلات راهبردی انرژی منطقه قفقاز و آسیای مرکزی قابل تعریف است و همه کشورهای حاشیه دریا در حال بهره برداری از خزر هستند.
حیدری در ادامه صید و صیادی را اولویت شهرستان در اقتصاد دریامحور دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش پرورش ماهی در قفس را دنبال می کنیم؛ البته بخش گردشگری دریایی مکمل صیادی است.
وی با اشاره به نامگذاری سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر انقلاب، تصریح کرد: مردم مدیر و مدبر و توانمند هستند و می توانند اقتصاد را راهبری کنندو
فرماندار رودسر همچنین به مسائل طرح هادی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان رودسر نیازمند نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و آتش نشانی و جمع آوری زباله است.
وی به عملکرد مثبت شهرداری ها و دهیاری های شهرستان در جمع آوری پسماند اشاره کرد و افزود: زباله ابرچالش گیلان بوده و باید از ظرفیت نخبگان علمی و دانشگاهی برای مدیریت پسماند استفاده کنیم و از ردیف های ملی پسماند بهره ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار