معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آمادگی استان برای میزبانی از گردشگران تعطیلات عید سعیدفطر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ 08 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، وحید امیری با اشاره به آغاز موج جدید سفرها در کشور از عصرروز سه شنبه (۲۱ فروردین)، اظهار کرد: با توجه به اینکه نوروز امسال مقارن با ماه مبارک رمضان شد، نسبت به سالهای گذشته روند کاهشی سفرهای نوروزی را داشتیم، لذا پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات عید فطر با موج جدیدی از سفرها در کشور مواجه شویم. 

وی افزود: از طرفی ستاد خدمات سفر کشور درآخرین اطلاعیه خود شش استان شامل همدان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان را به عنوان مقاصد سفر برای تعطیلات عید فطر به گردشگران معرفی کرده، براین اساس انتظار می‌رود که در این ایام حجم قابل توجهی از گردشگران وارد استان شوند. 

معاون گردشگری استان با تاکید براینکه مراکز اقامتی استان مهیای پذیرش مسافران و گردشگران در این ایام خواهند بود، عنوان کرد: در مراکز اقامتی رسمی استان همچون هتل‌ها، میهمانپذیرها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم گردی و... حدود پنج هزار تخت ظرفیت داریم که در این ایام به مسافران و گردشگران خدمات می‌دهند. 

به گفته این مسئول، در نوروز امسال ضریب اشغال تخت مراکز اقامتی در استان به حدود ۹۷ درصد رسید که برآورد می‌شود برای تعطیلات عید سعید فطر این رقم حدود ۸۵ درصد باشد. 

وی با بیان اینکه در این ایام مدارس اسکان مسافر نخواهند داشت، تصریح کرد: از آنجایی که در چند روز آینده احتمال بارندگی و کاهش دما در استان نیز پیش‌بینی می‌شود، بنابراین تعدادی از مراکز اقامتی اضطراری یعنی سالن‌های ورزرشی نیز آماده شده‌اند تا در صورت وقوع بارش، مسافران را از کمپ پارک‌ها به سمت این فضاهای ورزشی هدایت کنیم. 

امیری تاکید کرد: از آنجایی که در سفرهای نوروزی امسال جاذبه‌های طبیعی مورد اقبال بالای گردشگران قرار گرفتند، تلاش می‌شود که بستر ارائه خدمات مناسب به گردشگران در این اماکن فراهم شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه در تعطیلات پیش رو نظارت بر تاسیسات گردشگری استان همچون مراکز اقامتی، پذیرایی، بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی تداوم پیدا خواهد کرد، گفت: در ایام نوروز نظارت مناسبی بر تاسیسات گردشگری استان صورت گرفت و همین مسئله منجر به خدمات‌دهی با کیفیتی به گردشگران نوروزی شد. 

به گفته این مسئول، تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان در تعطیلات عید فطر نیز به مانند ایام نوروز پای کار خواهند بود تا به گردشگران خدمات‌رسانی کنند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار