کد خبر: ۱۱۶۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ 16 April 2024

تابناک/گیلان شهردار آستارا از پیشرفت ۹۵ درصدی اجرای طرح جامع شهری در این شهر مرزی و گردشگر پذیر استان گیلان خبر داد.

میثم الوان پور در گفتگو با خبرنگار تابناک گیلان، اظهار کرد: طرح جامع شهر مرزی آستارا ۹۵ درصد پیشرفت دارد و امسال تکمیل و تصویب می شود و به عنوان یک نقشه راه توسعه و سندی مهم در دستور کار شهرداری بندر آستارا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح جامع شهری آستارا، طرح های مهم عمرانی، خدماتی و توسعه شهری آستارا عملیاتی خواهد شد، افزود: طرح جامع شهری آستارا مسیر توسعه، عمران و آبادانی این شهر گردشگر پذیر و مرزی استان گیلان را تسریع خواهد کرد. شهردار آستارا با اشاره به اینکه تهیه و اجرای طرح جامع شهری در تحقق چشم‌ انداز توسعه شهر آستارا موثر است، گفت: طرح جامع شهری از جمله طرح های مهم در برنامه ریزی و مدیریت شهری است که خواسته های مجموعه شهری و توسعه آن را برآورده می کند.

شهردار آستارا با اشاره به اهمیت طرح جامع شهری آستارا و تاثیر آن در تحقق چشم انداز توسعه شهری که منطبق با نیازهای شهری طراحی می شود، اظهار کرد: در شهر آستارا طرح های شاخص عمرانی در حوزه مدیریت شهری در حال انجام است. وی با بیان اینکه از زمان آغاز فعالیت به عنوان شهردار آستارا پیگیر موضوع مهم طرح جامع شهری آستارا بودم، افزود: مطالعات طرح به پایان رسیده و در طرح فوق مواردی همچون سیستم فاضلاب شهری، حرایم، معابر، تاسیسات و تجهیزات شهری و کاربری مسکونی و اراضی در نظر گرفته شده است.

وی، خاطر نشان کرد: در تهیه طرح جامع شهری آستارا علاوه بر شناخت امکانات و تنگناهای موجود شهر از ابعاد مختلف و بررسی و پیش بینی تحولات آینده شهر، مناطق الحاقی و توسعه آتی شهر در ورودی و خروجی شهر نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش تابناک، آستارا که در آخرین نقطه جغرافیایی شمال غرب کشور قرار گرفته با ۲۰۰ کیلومتر فاصله از رشت مرکز استان گیلان و ۴۹۳ کیلومتر مربع وسعت، دارای ۳۸.۵ کیلومتر مرز مشترک خشکی، رودخانه‌ای و ریلی با جمهوری آذربایجان و ۱۵ کیلومتر مرز ساحلی است. این شهرستان که در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی‌ترین نقطه گیلان واقع شده، با داشتن آمیزه‌ای از جذابیت‌های گردشگری اعم از کوهستانی، تجاری، مرزی و ساحلی از سه دهه پیش تاکنون به قطب گردشگری - مرزی شمال ایران تبدیل شده است.

آستارا که مهم‌ترین مسیر خروجی ترانزیتی و فعال‌ترین مرز زمینی صادراتی کشور محسوب می‌شود، با داشتن گمرکی فعال دارای سه مرز زمینی، ریلی و آبی با جمهوری آذربایجان بوده و این نیز سبب رونق در مبادلات مرزی، تجاری و گردشگری بین‌المللی شده است. این شهرستان که از جاده و نوار زیبا و دیدنی خط نوار مرزی بهره‌مند است، سرسبزترین نقاط جنگل‌های هیرکانی خزری - مرزی ایران را در خود جای داده است و به دلیل داشتن سواحل ماسه‌ای زیبا در کنار دریای خزر و مرز دریایی و ریلی با کشور آذربایجان و کوهستان بسیار زیبا و پرپیچ و خم گردنه حیران که در جاده آستارا به اردبیل قرار دارد، از آوازه بسیاری در میان طبیعت دوستان برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار