تابتاک -یادداشت:علیا کوهی
کد خبر: ۱۱۶۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳ 17 April 2024

 

هرگاه حرف از ارتش به میان باشد ، اقتدار ایران آوازه می شود.ارتش ؛ جمهوری اسلامی ایران متشکل از پیکرهٔ اصلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است .
وظیفه ی اصلی ارتش حفاظت از تمامیت ارضی کشور و استقلال است.

در حال حاضر ارتش ایران تشکیل شده از چهار نیروی هوایی و پدافند هوایی ،نیروی زمینی ، نیروی دریایی ،است که با همراهی سپاه پاسداران و فرماندهی انتظامی مجموعه ای از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهند .

هرسال در ایران ، (تاریخ ۲۹ فروردین ماه )جشن روز ارتش برگزار می شود و تاریخچه ی این روز به سال ۱۳۵۸ باز می گردد که با پیام تاریخی و حیات بخش امام خمینی (ره) روز ۲۹ فرودین ماه ارتش جمهوری اسلامی ایران دوباره متولد شد و پا به عرصه وجود نهاد و این روز روز ارتش نام گرفت .


هر ساله در این تاریخ بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است؛ ارتش ایران بارها دلاوری خود را به نمایش گذاشته است و هیچ گاه اجازه پیشروی دشمن در خاک مقدس ایران را نداده است.

در این روز یگانهایی از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه تجهیزات و ادوات پیشرفته نظامی در این مراسم به نمایش قدرت و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران به جهانیان خواهند پرداخت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار