کد خبر: ۱۱۶۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳ 20 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ،  در کشورهای پیشرفته از علم فناوری مدرن به کمک هسته های فکری نخبه از وجود شهروندان جامعه شهروندی بنحو احسن استفاده بهینه می کنند چون بر این باورند استفاده کاربردی هنر رسانه در فضای مجازی جهت ایجاد اختلال جنگ روانی از لحاظ ارتباط با مخاطبین اطراف و اکناف با قابلیت های سرعت عمل در بخش محتوایی بخاطر حمل مطالب نوشتاری ،تصویری و صوتی بی تاثیر در تغییرات رفتاری نیست و بر همین اساس با بکار گیری جنگ ابزاری سریعا به سمت جنگ روانی گرایش نشان می دهند و این عمل را بعنوان فرصت طلایی مغتنم می شمارند.

امروزه کشورهای متخاصم در فضای مجازی با ایجاد جنگ روانی در برابر کشور های نقطه هدف با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده بعنوان وزن کردن توانمندی جنگ ابزاری مدنظر می باشد . لذا بر این اساس مدیریت در فضای مجازی از سوی کشور نقطه هدف همانند عامل پدافندی بعنوان یک عمل بازدارنده ضرورت است .
در پی اتفاق عظیم تاریخی در قاب وعده صادق کارکرد فضای مجازی در جامعه شهروندی گاها دو سویه عمل می شد . یعنی با نگاه کارشناسی تر از دریچه حقه های سینمایی همان شیوه کاربردی دکوپاژ را مدنظر قرار بدهیم بیشتر تصاویر متحرک از دریچه دوربین لانگ شات به سوژه زوم می شد و نشر اینگونه پلان ها بهانه ای شد تا کج اندیشان موضوع ماجرا با انعکاس پیام های فیک مبنی بر اینکه میلیاردها سرمایه مردم بر دیواره کوه و دشت و بیابان ها و دره ها بی جهت ریخته شده است . کاش کارشناسان نظامی از منظر تخصصی وارد عمل می شدند . حتی رسانه های معاند در باور سازی اخبار فیک بخشی از محتوای واقعی را نشر می دادند .

اما از طرفی بخاطر حضور مغرضانه لیدر های انحرافی کوچک کشور نقطه هدف بخشی از اخبار فیک بصورت ناباورانه در افکار عمومی شکل تکمیلی بخود گرفت . در پایان به این نکته هم اشاره کنم عزیزان اطلاعات و اخبار سپاه با انعکاس پیام ها و اطلاعیه ها در فضای مجازی مبنی بر برخورد جدی با صاحبان نشر اخبار فیک تا حدی حضور فیزیکی فعالانه خودشان را اعلام کردند که این رفتار نوعی تاکتیک های نظامی گری است جای ارزش است اما انتظار داریم افرادی را در این بخش دستگیر شدند حتی بدون شفاف کردن چهره و اندام آنان بخشی از اعترافات آنان در فضای مجازی نشر داده شود چون دریافت پیام های شناور در ذهن بخشی از جمعیت جهت تطبیق دادن با واقعیت ها بدون تاثیر نیست . سخن آخر اینکه آموزش سواد رسانه ای برای جامعه شهروندی یک ضرورت است.

 ارادت رکنی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار