در بازدید معاون وزیر نیرو از سد کرخه و دز صورت گرفت؛
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان برای برنامه ریزی علمی، دقیق و پایش مستمر اجرای برنامه های مدیریت منابع و مصارف آب در استان، قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱ 20 April 2024

تابناک خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، محمد جوانبخت به همراه شاهپور رجایی، رئیس حوضه آبریز کرخه، عباس صدریان فر، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان و جمعی از معاونین از سد های دز و کرخه بازدید کرد و در جریان اقدامات مربوط به مدیریت و برنامه ریزی منابع آب سدها و نیز تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی سازمان آب وبرق خوزستان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان‌ در این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب سدها، روند برنامه ریزی تابستان و نیز اقدامات تعمیر و نگهداری نیروگاه ها ارائه کرد و جوانبخت نیز در این بازدید در جریان روند تعمیرات دوره ای و نیز بهینه سازی واحدهای نیروگاهی سد دز قرار گرفت.

جوانبخت در ادامه گفت: با وجود کاهش ۳۰ درصدی ورودی سدهای استان در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته و تشدید نیازهای آبی به ویژه در بخش کشاورزی به دلیل شرایط دمایی و الگوی بارشی، خوشبختانه با مدیریت و برنامه ریزی دقیق منابع آب نه تنها نیازهای آبی استان خوزستان به شکل مطلوب تامین شد بلکه ذخایر آب سدهای استان نیز متناسب با شرایط منابع آب به درستی انجام شد.

وی افزود: سدهای استان خوزستان خصوصا سدهای کرخه و دز نقش موثر خود را در افزایش تاب آوری استان نسبت به شرایط خشکسالی و سیلاب و رونق کشاورزی نشان دادند به گونه ای که در فصل زمستان با شرایط دمای بالاتر از نرمال و کاهش بارش،  نیازهای آبی پایین دست از ذخایر سدها تامین و در فروردین ماه نیز سیلاب های با بیشینه جریان بالاتر از ۱۵۰۰ مترمکعب در ثانیه مهار شد.

جوانبخت از اقدامات سازمان آب وبرق خوزستان در برنامه ریزی علمی و دقیق، پایش مستمر اجرای برنامه ها و مدیریت میدانی منابع و مصارف آب و همچنین اقدامات ویژه در تعمیر، نگهداری و بهینه سازی نیروگاه های استان خوزستان قدردانی کرد و گفت: افزایش بهره وری آب در مقیاس حوضه را می توان از شاخصه های مدیریت منابع آب در سال آبی جاری برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار