معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام؛
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت : هفته آینده نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود که لازم است دانشگاه علوم پزشکی ضمن اطلاع‌رسانی آدرس این نانوایی‌ها، اهمیت استفاده از این نان را در سلامت جامعه بیان کند چرا که پخت نان کامل گامی در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه است‌.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰ 21 April 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ محمد سبحان حسنی در چهارمین مجمع سلامت استان ایلام  اظهار داشت : دغدغه چندین ساله ما، بحث کیفیت نان است که بر شاخصه‌هایی نظیر مقدار سبوس و عدم استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز و چرخه تولید نان از دپو گندم تا تولید نان، باید نظارت‌ها تشدید شود. به‌طور مثال از زمان ذخیره‌سازی گندم تا تحویل نان به مردم که چندین مرحله طی می‌شود باید بر تمامی این مراحل توسط دستگاه‌های متولی نظارت شود و وظیفه هر دستگاه در هر مرحله مشخص گردد و چنان‌چه در این راستا هر دستگاه در هر روند به وظایف خود عمل نکرد باید پاسخ‌گو باشد.

وی افزود : طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی، میانگین سن امید به زندگی در استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که این ناشی از فرهنگ مردم، کارها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و اقدامات دیگر دستگاه‌های متولی است.

حسنی ادامه داد : خیلی از موضوعات تا وقتی به یک باور و نگاه تبدیل نشود باید هزینه‌های زیادی برای آن بپردازیم ولی چنان‌چه در هر حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گیرد به یک فرهنگ تبدیل می‌شود و به‌طور طبیعی هم اثرپذیری بیشتری دارد و نتیجه بهتری از آن نیز حاصل خواهد شد.

وی بیان کرد : حوزه بهداشت و درمان ۲۵ درصد و دستگاه‌های اجرایی ۷۵ درصد در حوزه سلامت جامعه تأثیرگذار هستند که این مقایسه نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی هم در حوزه سلامت جامعه، شرح وظایفی دارند که باید به‌نحو احسن به آن وظایف عمل کنند.

حسنی مطرح  کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید مسایل و مشکلات حوزه سلامت هر دستگاه اجرایی را مشخص کند و هر دستگاه اقدامات عملیاتی و اجرای مصوبات را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد : استان ایلام یک استان غنی و دارای بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه است که فرهنگ کار و مهارت‌آموزی در استان باید نهادینه و سطح توقع و مطالبه‌گری باید تغییر کند./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار