فرماندار مهران:
فرماندار مهران گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در مهران، در طول سال به طور متوسط، روزانه بیش از ۱۰ هزار گردشگر مذهبی از مرز بین‌المللی مهران تردد می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ 07 May 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ اولین جلسه شورای مهارت شهرستان مهران در سال جاری به ریاست شفیعی فرماندار مهران، رئیسی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و اعضای شورای مهارت شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.
علی‌عباس شفیعی فرماندار مهران، در این جلسه ضمن تبریک هفته کار و کارگر و روز معلم گفت: در طول سال روزانه بیش از ۱۰ هزار گردشگر مذهبی از مرز بین‌المللی مهران تردد می‌کنند.
وی افزود: صادرات غیرنفتی مرز مهران، شرکت فولاد، پارک پروپیلن که مجموع ۹۱ شرکت را در برمی‌گیرد، بحث نفت و گاز که در ۲ میدان نفتی آذر و میدان نفتی چنگوله با مجموع بیش از ۸ هزار میلیارد بشکه نفت می‌توانند حداقل ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی را شامل شوند.
فرماندار مهران، ادامه داد: همچنین سامانه گرمسیری که ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان را دیمی می‌کند، همه‌ اینها می‌توانند بیکاران شهرستان و حتی استان را اشتغالزایی کنند.
شفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود می‌توان با آموزش مهارت‌های لازم به جوانان، بیکاری را حتی در سطح استان ریشه‌کن کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود می‌توان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهران را گسترش داد و کارگاه‌های آموزشی با تنوع بالاتری ایجاد کرد.
حمیدرضا رئیسی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام در این نشست گفت: مهران به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان، جای کار بسیار زیادی دارد.وی افزود: مهران در طول سال به‌خصوص در بحث اربعین که بزرگترین رویداد بشری است، اتفاقات زیبایی به خود دیده است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام، ادامه داد: دولت سیزدهم دستاوردهای مهمی داشته که متاسفانه بسیاری از آنها به خوبی رسانه‌ای نشده است.
رئیسی در ادامه با اشاره به اساس‌نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: باید بند‌به‌بند این اساس‌نامه اجرا شود تا مشکلات به حداقل برسد و اصلی‌ترین وظیفه سازمان تربیت نیروهای ماهر و نیمه ماهر است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های مهارتی سازمان اولویت‌بندی شده است، تصریح کرد: اولین حوزه دانشگاهیان هستند که در زمان فارغ‌التحصیلی حتماً باید دارای مهارت خاصی باشند تا در جهت اشتغالزایی مشکلی نداشته باشند.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام، اضافه کرد: دومین حوزه آموزشی، بحث آموزش نیروهای مسلح است که این افراد نیز بعد اتمام خدمت سربازی برای اشتغال دارای مهارت باشند.
وی اظهار داشت: سومین حوزه، آموزش جوانان در زمینه مهارتی نفت و گاز است که با ظرفیت‌های استان در این حوزه باید مهارت‌های این رشته‌ها فراهم شود تا جوانان بتوانند در شرکت‌های نفت و گاز استان فعال شوند.
رئیسی دیگر بخش مهم را دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: این حوزه‌ که از مهم ترین قشر آموزشی به‌شمار می‌روند، می‌توانند در رشته‌های مختلف مهارتی در سطح استان در کارگاه‌ها مشغول مهارت‌آموزی باشند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ نفر آموزش‌های مهارتی در حوزه نفت و گاز را فرا گرفته‌اند، گفت: تعداد ۲۰۰ نفر دیگر از جوانان در شهرستان‌های مختلف در کارگاه‌های مهارتی تخصصی حضور دارند و این دوره تا پایان شهریورماه سال جاری به پایان می‌رسد.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام، تاکید کرد: ایجاد کارگاه‌های جدید و مرکز هتل‌داری با توجه به تردد زوار اربعین حسینی (ع) در مهران لازم و این مهم نیازمند همکاری فرماندار است.
مسعود چراغی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهران نیز در این نشست گفت: طی سال گذشته مجموع ۹۰۰ نفر در رشته‌های مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی از دوره‌های آموزشی با ۱۴۳ هزار و ۸۵۶ نفر ساعت بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به افتتاح کارگاه‌های مکانیک خودرو سبک، جوشکاری صنعتی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهران، افزود: تجهیز کارگاه HSC نیز در دست اقدام است و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.
وی در پایان از آمادگی جهت راه‌اندازی کارگاه آموزشی در رشته‌های کشاورزی شامل کشت هیدروپونیک و کشت زعفران خبر داد./ح
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار