رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از تلاش‌ها برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲ 07 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مازیار زند اظهار کرد: خراسان شمالی با ترکمنستان بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و ظرفیت‌های زیادی برای صادرات کالا در حوزه کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و ... دارد. به دنبال آن هستیم تا مراودات تجاری را با کشور یادشده افزایش دهیم.

وی با اشاره به نبود گذر و بازارچه مرزی میان این دو کشور، ادامه داد: در تلاشیم تا این معبر ایجاد شود که البته به موافقت کشور ترکمنستان بستگی دارد و تاکنون در این رابطه پیگیری‌های فراوانی انجام شده است.

زند بیان کرد: در این ارتباط، نشست با استاندار آخال در ترکمنستان برگزار شده است و آن‌ها یک کارشناس را برای بررسی موضوع به کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی برای صادرات کالا با ۲۸ تا ۳۲ کشور در ارتباط است، گفت: صادرات با کشور‌های همسایه مانند افغانستان در حال انجام است. امسال نیز هیأت‌های تجاری مختلفی را از چند کشور پذیرش می‌کنیم و تعدادی هیأت تجاری را به سایر کشور‌ها اعزام خواهیم کرد.

به گفته وی، شرکت در نمایشگاه اکسپو برای معرفی پتانسیل‌های خراسان شمالی از دیگر اقدامات در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ادامه داد: رفع تعهد ارزی همچنان مهمترین مشکل تجار است و این امر سبب شده است تا کارت بازرگانی تعدادی از تجار استان تمدید نشود که این امر به اقتصاد کشور ضرر می‌زند.

وی افزود: نبود تجهیزات لجستیک در استان از دیگر مشکلات تجار این استان است، به‌طوری که به علت اختصاص نیافتن کشتی در بندر امیرآباد چند ماه کالا در آن منطقه دپو شده بود و تاجر آن محموله تا چند ماه فقط پول انبارداری پرداخت می‌کرد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار