مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: اولویت اول در استان قزوین ساخت مرکز شماره ۲ انتقال خون و راه‌اندازی مرکز ثابت خون‌گیری در شهرستان‌هایی، چون آبیک و بوئین‌زهرا است؛ در اولویت‌های بعدی نیز با توجه به ماهیت صنعتی استان، نیازمند اتوبوس سیار خون‌گیری در قزوین هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲ 07 May 2024

به گزارش تابناک قزوین، پژمان صالحی‌فر اظهار کرد: سازمان انتقال خون تنها متولی تأمین خون و فرآورده‌های خونی در کل کشور است و به عنوان یک دستگاه حیاتی شناخته می‌شود، بنابراین لازم است زیرساخت‌ها، بودجه و امکانات برای این دستگاه فراهم باشد.

وی گفت: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد بسیار زیادی در ساخت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بودیم و این رشد قابل افتخار است، اما متناسب با آن مراکز انتقال خون رشد نکرده است، در صورتی که نیاز به خون به دلیل بیماری‌های جدید و روش‌های جدید جراحی روز به روز بیشتر شده است.

مدیرکل انتقال خون قزوین خاطرنشان کرد: در استان قزوین هم نیاز به مرکز انتقال خون دیگری در شمال شهر داریم، در شهرستان‌ها فقط در تاکستان مرکز انتقال خون وجود دارد در صورتی که در شهرستان‌های دیگر هم شهروندان تمایل به اهدای خون دارند، اما متأسفانه مرکز ثابت انتقال خون وجود ندارد.

وی تصریح کرد: قزوین یکی از پر ترددترین محور‌های مواصلاتی کشور است و طبق آمار‌ها سالانه چند ده میلیون تردد از این استان اتفاق می‌افتد، طبیعتاً وقتی تعداد تردد بالاست تصادف اتفاق می‌افتد و مصدومان نیازمند خون با حجم بالا هستند، بنابراین نیاز است زیرساخت‌های انتقال خون در قزوین تقویت شود.

صالحی‌فر ادامه داد: سالن انتظار مرکز انتقال خون قزوین کوچک است و در حد یک شهر مرکز استان نیست، از بُعد پدافندی هم اگر ساختمان انتقال خون قزوین دچار مشکل شود ساختمان جایگزینی برای کنترل شرایط وجود ندارد و توجه به این موضوع بسیار مهم است.

مدیرکل انتقال خون قزوین اظهار کرد: اولویت اول در استان قزوین ساخت مرکز شماره ۲ انتقال خون و راه‌اندازی مرکز ثابت خون‌گیری در شهرستان‌هایی، چون آبیک و بوئین‌زهرا است؛ در اولویت‌های بعدی نیز با توجه به ماهیت صنعتی استان، نیازمند اتوبوس سیار خون‌گیری در قزوین هستیم.

وی در پایان بیان کرد: در خصوص ساخت مرکز شماره ۲ انتقال خون و راه‌اندازی مرکز ثابت خون‌گیری در آبیک و بوئین زهرا صحبت‌هایی با فرماندار و معاون سیاسی استاندار صورت گرفته و قول‌هایی داده‌اند که این درخواست جزو مصوبات سفر در سفر دوم ریاست جمهوری به قزوین باشد چراکه اگر ساخت بیمارستان رشد کند، اما زیرساخت‌های مراکز انتقال خون در شرایط قبلی باقی بماند با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار