مردم به کسانی رأی خواهند داد که بتوانند پروسه توسعه استان را دنبال کنند/نامه درخواست 152 نماینده مجلس برای منطقه آزاد تجاری مهران در صحن مجلس/آخرین خبرها از آمادگی استان برای برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی/اکثر نقاط خطرناک و حادثه خیز جاده ایلام مهران حذف شده اند/کارهای اجرایی توسعه استان با اجرایی شدن برجام آغاز می شود/زائر ایلامی زندانی در عربستان به زودی آزاد می شود
کد خبر: ۱۱۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 26 October 2015

مردم به کسانی رأی خواهند داد که بتوانند پروسه توسعه استان را دنبال کنند
استاندار ایلام  گفت: طبق رصدی که استانداری ایلام صورت داده است، تعداد زیادی از نامزدهای انتخابات هفتم اسفند، در هر دو حوزه شمالی و جنوبی استان بصورت غیر رسمی در حال انجام مقدمات کارهای خود هستند.
مهندس محمد رضا مروارید تصریح کرد : خوشبختانه در این دوره از انتخابات به جای وجود جو احساسی و عملیاتی، شاهد حاکم بودن عقلانیت بیشتری در فضای انتخابات امسال هستیم. قطعاً در ماه های آینده شور و نشاط بیشتری در فضای انتخابات به وجود خواهد آمد.


استاندار ایلام تصریح کرد: مردم به کسانی رأی خواهند داد که بتوانند پروسه توسعه استان را دنبال کنند به همین خاطر است که افراد با منطق و عقلانیت خاصی در جلساتی که در حال حاضر بصورت غیررسمی هم برگزار می شود شرکت می کنند و کاندیداها برنامه های خود را برای گروه های هدف خودتوضیح می دهند.
او اظهار امیدواری کرد: قطعاً و با توجه به سابقه ای که از مردم ایلام وجود دارد، با شور و نشاط و سلامت کامل، انتخابات برگزار خواهد شد.


نامه درخواست 152 نماینده مجلس برای منطقه آزاد تجاری مهران در صحن مجلس
استاندار ایلام  در این گفتگوی اختصاصی به غرب آنلاین گفت:  طرح منطقه آزاد تجاری – صنعتی مهران  توسط هیأت رییسه مجلس دریافت شده و آماده رفتن به صحن علنی مجلس شورای اسلامی است  در این رابطه  نمایندگان  استان ایلام در مجلس با رایزنی های خود توانسته اند 152 امضا برای خارج از توبت قرارگرفتن آن در صحن علنی مجلس جمع آوری نمایند.


آخرین خبرها از آمادگی استان برای برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی
محمد رضا مروارید با اعلام اینکه در راستای تسهیل تردد زائرین حسینی به عتبات عالیات کارهایی صورت گرفته است گفت: گروهی از هیأت های مردمی برای ارائه خدمات در طول مسیر و تا  مرز مهران اعلام آمادگی کرده اند.
وی تصریح کرد:  برای خودروهای زائرین پارکینگ هایی در نظر گرفته شده است و  از ورودی شهر مهران تا محل مرز، سرویس های بهداشتی ، مراکز رفاهی و ... پیش بینی شده که در حال آماده سازی می باشند.
مروارید اعلام کرد: شهرداری تهران در حال مستقر کردن امکانات خوبی در شهر مهران است و نیروی انتظامی هم تمام تلاش خود را برای برقرار کردن امنیت بیشتر و بهتر به کار گرفته است.
استاندار ایلام از زائرین محترم درخواست کرد:  با  گذرنامه و ویزای کشور عراق در مرز مهران حضور به هم رسانند تا خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید.


اکثر نقاط خطرناک و حادثه خیز جاده ایلام مهران حذف شده اند
محمدرضا مروارید گفت: اگر چه جاده ایلام مهران دارای اشکالاتی است  متأسفانه اکثر تصادفاتی که در جاده مهران شکل گرفته در اثر سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله و گردش به چپ صورت گرفته اند. چنانچه رانندگان و زوار محترم نکات ایمنی و قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت کنند حادثه های کمتری رخ خواهد داد.
وی به اقداماتی  که در راستای تسهیل در مراسم اربعین حسینی انجام شده است اشاره کرد و گفت: اعتبار امسال برای مسیر ایلام به مهران در حدود پنجاه میلیارد تومان بوده است و در طول یکسال گذشته تقریبا در همه هشتاد کیلومتر جاده ایلام به مهران پیمانکاران مشغول کار هستند.
مروارید عنوان کرد: اگر چه مقدار اعتبار اختصاص یافته و مدت زمانی که ما در اختیار داریم اصلا کافی نیست، ولی سعی شده تا حد امکان نقاط خطرناک و حادثه خیز جاده حذف شود . با این اوصاف انتظار داریم که قسمت عمده ای از مشکلات مرتفع شود.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه برای اربعین امسال تعداد 12 جایگاه استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: سعی داریم با تجهیزات کامل و کنترل سرعت غیرمجاز و ثبت تخلفات رانندگی، میزان تلفات و تصادفات جاده ای را به حداقل برسانیم. 
مروارید گفت: اعتباری که برای توسعه راههای استان از کانال های مختلف ملی، استانی و اعتبارات راهداری و راههای روستایی در نظر گرفته شده است، برای کل استان حدود 130 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.


کارهای اجرایی توسعه استان با اجرایی شدن برجام آغاز می شود
او گفت: در طول سال گذشته با سرمایه گذاران خارجی و داخلی زیادی، تفاهم نامه هایی برای سرمایه گذاری در استان و خصوصاً در منطقه آزاد تجاری مهران امضا شده است.
مروارید خاطرنشان کرد: اگر بحث برجام به اجرایی شدن برسد و زمینه رفت و آمد افراد و جابجایی پول و ارز فراهم شود، کارها شروع خواهد شد.
وی گفت: در حال حاضر شش مورد  سرمایه گذارها در مهران در مرحله تهیه زمین  دریافت موافقت اصولی هستند که با اجرایی شدن برجام امیدواریم کارهای اجرایی هم آغاز شود.
استاندار ایلام یادآوری کرد: البته در این راستا سایر دستگاههای داخلی مانند بنیاد مستضعفان و شرکت سرمایه گذاری کوثر برنامه های خوبی برای احداث کارخانجات در استان دارند که به زودی اجرایی خواهد شد.


حاج حسین رحیمی زائر ایلامی بازداشت شده  در عربستان به زودی آزاد می شود
مروارید درباره زائر ایلامی که در عربستان دستگیر و زندانی شده است گفت: هم سفارت ایران در عربستان سعودی و هم سازمان حج و زیارت کشور پیگیر این موضوع هستند و ملاقاتی با قاضی این پرونده انجام گرفته است. امیدواریم با رایزنی های انجام شده ایشان به زودی آزاد شده و به آغوش میهن اسلامی و خانواده محترمش بازگردد.

منبع:غرب آنلاین
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
اقای استاندارفرمانداران شهرهای خرمشهروابادان از زائرین خواسته اندموادخوراکی وسایرچیزهارادراین شهرهاخریداری کنیدان وقت مامیگویندشهرمهران ازترددزوارحذف کنیم یا10کیلومتری مهران پیاده شوندوبااتوبوس به مرزبروندتاهیچ زواری حتی نتوانداب معدنی خریداری کنداصلاازکنجاچم تامرزتونل بزنیدبهتره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار