سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم یک سازمان نوپا به شمار می‌رود. گرچه از تاسیس این سازمان حدود 2 سال می‌گذرد اما فعالیت جدی آن از اوایل امسال شروع شده است. مسئولان این سازمان در این مدت بیشتر به ساختار سازمانی و تکمیل و تقویت نیروی انسانی توجه داشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 28 October 2015
به گزارش تابناک قم، سید رسول موسوی‌نژادیان سرپرست این سازمان افزود: سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با توجه به نوپابودن می‌کوشد که با فعالیت و اقدام جهادی، بخشی ازعقب ماندگی‌های ناشی از فعالیت‌های هنری، فرهنگی و ورزشی و همچنین اجتماعی در سطح شهر را جبران کرده و در این راستا به برنامه ریزی و اجرای هدفمند دست بزند.

وی گفت: با توجه به تاکید مدیریت جدید شهرداری قم و دکتر سقائیان‌نژاد که توجه ویژه‌ای به مسایل و موضوعات اجتماعی و فرهنگی و ورزشی دارد، بسیار امیدواریم که در ادامه راه بتوانیم بیش از پیش در خدمت رسانی به شهروندان موفق باشیم.

تقویت نیروی انسانی متخصص و متعهد

وی با بیان این‌که از نظر زیرساختی و اجرای برنامه‌ای، پیش بینی‌های لازم را داشته‌ایم، بیان داشت:‌‌ یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌های ما در مدت اخیر جذب و به‌کارگیری نیروهای متخصص و متعهد در این عرصه‌ها بوده که مجموعه مدیریت شهری همکاری خوبی در این زمینه با ما داشته‌اند، ضمن آنکه برنامه پیشنهادی سازمان به طور خاص مورد توجه و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در مورد طرح‌های در دست اقدام این سازمان گفت: در حوزه توسعه و تجهیز مراکز موجود، اقدامات خوبی صورت گرفته و در ماه‌های آینده تعداد قابل توجهی مرکز فرهنگی، هنری و اجتماعی و ورزشی در نقاط مختلف شهر برای خدمت به مردم آماده و راه اندازی می‌شود که شامل 3سرای محله و 4 فرهنگسراست.

وی یادآور شد: یک فرهنگسرا در خیابان انصارالحسین(ع) قرار دارد که با قابلیت ارائه خدمات فرهنگی هنری، اجتماعی و ورزشی می‌باشد و همچنین در خیابان جوادالائمه(ع) منطقه نیروگاه، محله شهرقائم و خیابان آذر 3 فرهنگسرای دیگر قرار دارند که با راه اندازی آن‌ها تا حدود زیادی به نیازهای فرهنگی مردم این مناطق پاسخ داده می‌شود.

فعالیت 3فرهنگسرا

موسوی‌نژادیان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چندفرهنگسرای فعال در قم وجود دارد، تعداد آن‌ها را 3 فرهنگسرا اعلام کرد و افزود: البته همین فرهنگسراها بازسازی می‌شوند و با امکانات بیشتر و بهتر به ارائه خدمات به شهروندان خواهند پرداخت.

وی با بیان این‌که با توجه به اقدامات فرهنگی و هنری فاخر و ارائه خدمات حداکثری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های خوبی در سطح شهر صورت گرفته یا در آینده نزدیک خواهد گرفت، ابراز داشت: یکی دیگر از برنامه‌های مهم ما در ماه‌های اخیر، برپایی همایش‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی و هنری و اجتماعی در سطح شهر است، ضمن آنکه به طور خاص به اجرای برنامه‌های مختلف که می‌تواند به نشاط اجتماعی و پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بینجامد، توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

به گفته سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، تعامل و هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی استان و شهر وجود دارد و این مساله نوید توسعه کمی و کیفی ارائه خدمت به شهروندان را می‌دهد.

وی از برگزاری دوره‌های جدید آموزشی در فرهنگسراهای زیر پوشش این سازمان خبر داد و بیان داشت: اولین فرهنگسرای تخصصی شهر قم با عنوان فرهنگسرای خانواده در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد، ضمن آنکه هم اکنون در فرهنگسرای سلامت که در بوستان کوکب خیابان شهید صدوقی واقع شده، دوره‌های آموزشی خیاطی، سرمه دوزی، تابلو فرش، گلدوزی، قرآن، مهارت‌های زندگی، دوره‌های روان‌شناسی و تربیتی به صورت دایمی در حال برگزاری است.

توسعه گردشگری شهری و حمایت از هنرمندان

موسوی نژادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که یکی از عرصه‌های مهم مورد توجه و تاکید مدیریت شهری به ویژه شهردار، توسعه حوزه گردشگری شهری در قم است، گفت: با تاکید شهردار قم در راستای تقویت بنیه هنرمندان استان و ایجاد مقاصد گردشگری در شهر قم، 2 پاساژ مربوط به شهرداری یعنی پاساژ سعدی و بوعلی در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد. مقدمات این کار انجام شده و هنرمندان در این مراکز مستقر می‌شوند و به ارائه خدمات هنری به صورت زنده به مردم، زائران و گردشگران می‌پردازند.

وی گفت: همکاری خوبی که بین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم وجود دارد، در راستای بهره برداری حداکثری از ظرفیت شهر قم اثربخش بوده و امیدواریم بتوانیم خدمات مناسب فرهنگی و ورزشی و اجتماعی در بوستان‌ها داشته باشیم و از ظرفیت خوبی که سازمان پارک‌ها دارد، ‌‌نهایت استفاده را ببریم.

وی اظهار داشت: در این خصوص بخش عمده‌ای از مقدمات کار فراهم شده و یک سری مکان‌ها ایجاد شده و تجهیزات و امکانات مورد نیاز فراهم می‌شود. البته هیأت‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان و دستگاه‌های دیگر نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

ایجاد جاده‌های سلامت با اهداف پزشکی و اجتماعی

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان را ایجاد جاده‌های سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد که با اجرای این طرح خدمات حوزه سلامت در بوستان‌های قم در طول سال ارائه می‌شود. در این رابطه، در مرحله اول پیشنهاد ما تجهیز 10 بوستان به این مهم بود که البته با همکاری دستگاه‌های دیگر تا ۲۰ بوستان اعلام آمادگی کردند که بوستان‌های یاد شده به زودی و پس از طرح تجهیز مناسب کار خود را آغاز می‌کنند.

موسوی‌نژادیان گفت: در این طرح، مهم‌ترین موضوعات اجتماعی به صورت مشاوره در بحث جاده سلامت مطرح می‌شود که این مساله جدای از چکاپ‌های پزشکی شامل اندازه‌گیری چربی خون، قند، وزن و قد و مشاوره‌های پزشکی است و این خدمات در بوستان‌ها در روزهای خاصی از سال که زمانش اعلام می‌شود، رایگان خواهد بود.

وی در پایان یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری قم را خدمت رسانی صادقانه و متعهدانه به مردم در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی و ورزشی دانست و ابراز داشت: این خدمات با نگاه حداکثری و با توجه به ظرفیت دینی و مذهبی قم خواهد بود. شهرداری حامی این گونه طرح‌ها و برنامه‌هاست و دغدغه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز همیشه این بوده که در راستای تعاملات و هم‌افزایی بیشتر بتوانیم خدمات بهتری به مردم داشته باشیم.

منبع: همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار