عضو شورای اسلامی شهر شیراز برای حل مشکل خوابگاه دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی که به خاطر قرار گرفتن در مسیر تعریض خیابان ساحلی خوابگاه آنها تعطیل شده است، قول مساعد داد.
کد خبر: ۱۲۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 09 November 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس: سید محسن معین در نشست مشترک رییس منطقه چهار دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و برخی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بر عزم و اراده این شورا برای حل این مشکل دانشجویان تاکید کرد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که رییس منطقه چهار دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به مسائل و مشکلات خوابگاه دانشجویان دانشکده شهید رجایی شیراز، حل این مشکل را خواستار شد.

محمد مهدی علویان مهر در این نشست همچنین با تبین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای به نقش سازنده این دانشگاه در پرورش نیروی تکنسین و ماهر اشاره کرد و گفت: هم اینک افزون بر هفت هزار دانشجو در سه دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای شیراز مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز در ادامه مشارکت بیشتر شورای اسلامی شهر شیراز برای ساخت مرکز فرهنگی و مصلی خیرساز این دانشکده شد.

بر اساس این گزارش، رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست رویکرد این شورا و شهرداری شیراز را نسبت به مراکز دانشگاهی و علمی مثبت اعلام کرد.

رضا محمدیان در ادامه گفت که شورای اسلامی شهر شیراز در ساخت مرکز فرهنگی دانشکده شهید باهنر همکاری لازم را خواهد داشت.

پیش از این رییس دانشگاه فنی و حرفه ای منطقه چهار کشور 11 مهر 94 در نشستی خبری
گفته بود: خوابگاه دانشکده شهید رجایی شیراز در مسیر تعریض خیابان ساحلی قرار گرفته و باید تخلیه شود و از این رو، حل مشکلی که برای دانشجویان این دانشکده به وجود می آید در دست پیگیری است.

علویان مهر افزود: فضایی در حدود دو هزار مترمربع از این دانشکده واقع در نزدیکی پل علی بن حمزه (ع) در مسیر تعریض خیابان ساحلی است و باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و از این رو در حال رایزنی با شهرداری هستیم که ما به ازای این فضا در اختیار این دانشکده قرار گیرد یا با فروش آن امکان جایگزینی خوابگاه برای دانشجویان فراهم شود.

رییس دانشگاه فنی وحرفه ای منطقه چهار کشور که استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را شامل می شود گفت: با این وجود، دانشکده شهید رجایی شیراز رییس مستقلی دارد که در حال پیگیری برای حل مشکل خوابگاه است و کلیات اقدامات این دانشکده با ما هماهنگ می شود.

به گفته وی، از 170 آموزشگاه و دانشکده دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور، 17 مرکز در منطقه چهار این دانشگاه مدیریت می شود که از این تعداد، 13 مرکز در فارس فعال است که 12 هزار دانشجو در حال تحصیل در این مراکز هستند.

دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی پیش از آن با برپایی تجمعی حل مشکل خوابگاه خود را خواستار شده بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار