در حاشیه‌ی بازدید از آموزشکده‌ی فنی پسران ایلام:
تربیت دانشجویان ماهر و پنجه‌های کارآمد که درصد بالایی از آن‌ها جذب بازار کارشده‌اند، رسالت اصلی دانشگاه بزرگ فنی و حرفه‌ای است.
کد خبر: ۱۲۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 11 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی بر انجام رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی نسل سومی تأکید کردند.

گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گزارش داد: دکتر «علی‌محمد احمدی» در حاشیه‌ی بازدید از آموزشکده‌ی فنی پسران ایلام اظهار کرد: تربیت دانشجویان ماهر و پنجه‌های کارآمد که درصد بالایی از آن‌ها جذب بازار کارشده‌اند، رسالت اصلی دانشگاه بزرگ فنی و حرفه‌ای است.

وی عمده مشکل این مرکز را نداشتن ردیف مستقل بودجه‌ای عنوان و تصریح کرد: در شرایط کنونی نه‌تنها نمی‌توان از منابع بودجه‌ای استانی استفاده کرد بلکه بودجه چندانی به‌صورت ملی نیز تخصیص نمی‌شود. اما برای رفع این مانع بزرگ پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه‌ی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اساتید و کارکنان و مسئولان آموزشکده که با حداقل بودجه و اعتبارات چنین امر خطیری را مدیریت می‌کنند و سهم بزرگی در بازار اشتغال و کار برای جوانان از طریق آموزش‌های حرفه‌ای و نه تئوریک محض ایجاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این دانشگاه می‌تواند با محوریت کارآفرینی به‌عنوان دانشگاه نسل سوم تحول شگرفی در آموزش عالی ما ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، «عمران علی‌محمدی» - دیگر نماینده‌ی استان در مجلس شورای اسلامی و دکتر «حشمت عسگری»- معاون امور اقتصادی استاندار ایلام نیز از این مرکز آموزش عالی بازدید کردند.

«علی‌محمدی» در این بازدید اظهار کرد: علیرغم سیاه نمایی بعضی رسانه‌ها در مورد دانشگاه فنی و حرفه‌ای و بخصوص آموزشکده فنی ایلام، گزارشات و اخبار واصله نشان از پیشرفت‌های شگرف و تغییرات بسیار مثبت در بدنه دانشگاه و آموزشکده فنی پسران ایلام دارد.

وی گفت: آموزشکده فنی پسران ازنظر نظم آموزشی و امور صنفی دانشجویان جایگاه مناسبی در سطح استان داشته و با مبالغ ناچیز سی میلیون تومان در سال نمی‌توان تغییراتی اساسی در این مرکز بزرگ ایجاد کرد.

عسگری – معاون استاندار هم قول داد: با مسئولان استانی برای رفع موانع و مشکلاتی که در توان آموزشکده نیست پیگیری ویژه‌ای به عمل خواهند آورد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار