کد خبر: ۱۲۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴ 11 November 2015

استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز از ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار است، گفت: سازمان جمعیت هلال احمر کشور می‌تواند یکی از مراکز امدادی و ملی خود را در استان البرز مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید حمید طهایی نشست با دبیرکل سازمان جمعیت هلال احمر کشور که پیش از ظهر امروز در محل استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: استان تازه تاسیس البرز از 6 شهرستان و 17 شهر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این استان علی‌رغم اینکه تنها 3 درصد از راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور را در خود جای داده شاهد ترافیک 18 درصدی مجموع ترافیک‌های کشوری است، افزود: رشد جمعیت در کشور 1.29 درصد و این مهم در استان البرز 3.4 درصد برآورد شده که بیانگر مهاجرپذیری این منطقه است.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه متاسفانه البرز در بخش‌‌های مختلف نظیر بهداشت و درمان با مشکلات زیرساختی عدیده‌ای روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: سرانه تخت بیمارستانی در کشور 1.7 نفر و این امر در استان البرز کمتر از 5 درصد است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در البرز وجود دارد که 60 درصد ‌آ‌ن‌ها فعال است، یادآور شد: البرز از حیث فعالیت‌های کشاورزی در کشور بی‌نظیر است.

طهایی به بیان اینکه به سبب تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان البرز این استان می‌تواند محل استقرار یکی از امدادی و ملی هلال احمر باشد، تصریح کرد: سازمان جمعیت هلال احمر کشور می‌تواند یکی از مراکز خود را در این استان مستقر کند چرا که البرز در مسیر مواصلاتی 11 استان کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان البرز دارای بافت‌های فرسوده فراوانی است، بیان کرد: امسال این استان شاهد بروز دو سیل بود که متاسفانه سیل دوم در منطقه سیجان خسارات مالی و جانی فراوانی را برجای گذاشت اما از طرفی خوشبختانه عملکرد مطلوبی را از هلال احمر البرز در این دو حادثه شاهد بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار