رئیس سازمان بهزیستی کشور:
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این‌که 50 درصد معلولیت‌ها ناشی از اختلالات ژنتیک است، گفت: سعی ما بر این است که با کمک و حمایت از مراکز مشاوره و ژنتیک از تولد کودکان معلول جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۱۲۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 11 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی انوشیروان محسنی بندپی، در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی که ظهر امروز در تالار همدم مؤسسه خیریه فتح‌المبین برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: هدف ما این است که در برنامه غربالگری شنوایی تا پایان سال 94 بتوانیم 95 درصد کشور را پوشش دهیم. همچنین در بحث تنبلی چشم به غربالگری 85 تا 90 درصدی برسیم.

سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در بهزیستی راه‌اندازی می‌شود

وی 5با بیان اینکه 5 میلیون و 100 هزار نفر تحت حمایت بهزیستی هستند، گفت: رویکرد سازمان بهزیستی کشور برای کنترل، مهار و پیشگیری سه محور دارد.

محسنی بندپی ادامه داد: اولین تلاش ما در بهزیستی مسأله پیشگیری است. پس از آن سعی کرده‌ایم خدمات را علمی و تخصصی کنیم و در نهایت از ظرفیت‌های ارزشمند جامعه استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: کمکهای مردم به بهزیستی فقط کمکهای مالی نیست و این کمکها می‌تواند در همه ابعاد مثل آموزش، توانبخشی و نگهداری معلولین گسترش داشته باشد.

محسنی بندپی با بیان اینکه دولت در بودجه 94 لایحه حمایت از معلولان را پیش‌بینی کرد، افزود: در همین راستا برخورداری معلولان از بیمه تکمیلی کارآمد و لوازم توانبخشی حداقل نیازهای ما و در دستور کار بوده و طرح آن به مجلس ارسال شده است.

وی با تقدیر از زحمات 9 ساله تهمینه شکیب در کسوت مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: خراسان رضوی و مشهد ویژگی‌های خاصی دارند و ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید نگاه ویژه‌ای به بهزیستی خراسان رضوی داشته باشیم.

محسنی بندپی در پایان با بیان اینکه زمان آزمون و خطا گذشته است عنوان کرد: مدیرکل بهزیستی باید از بدنه خود این سازمان باشد و ما با جمع‌بندی‌ای که داشتیم به انتخاب دکترپوریوسف رسیدیم و امیدوارم در طول مدت خدمت ایشان شاهد ارائه خدمات ارزشمندی از سوی ایشان باشیم.

بندپی افزود: ایجاد سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در جهت افزایش امید و کاهش خطر در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است، همچنین دولت در بودجه 94 لایحه حمایت از معلولان را پیش بینی کرد.

وی تصریح کرد: برخورداری معلولان از بیمه تکمیلی کارآمد و لوازم توانبخشی حداقل نیازهای ما و در دستور کار است و طرح آن به مجلس ارسال شده و امیدواریم خروجی خوبی داشته باشد تا در جهت تحرک‌پذیری حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس را داشته باشیم.

محسنی بندپی گفت: در خراسان رضوی یک میلیون و 170 هزار نفر و در مشهد 750 هزار نفر فاقد دفترچه بیمه سلامت بودند و مجبور بودند برای درمان هزینه زیادی کنند اما افتخار دولت تدبیر و امید توجه به سلامت و به‌ویژه افراد کم درآمد بود.

حمیدرضا پوریوسف نیز در قسمتی از این مراسم گفت: حمایت ویژه‌ای از 480 هزار مددجوی تحت پوشش اداره کل بهزیستی خراسان رضوی خواهیم داشت که در این راستا ایجاد شغل و اشتغال مددجویان در دستور کار قرار گرفته و باید میان افراد معلول و سالم نگاهی یکسان داشته باشیم و تفاوتی میان این دو گروه قائل نشویم.

همچنین علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز صبح امروز در دیدار با رئیس بهزیستی کشور و مدیران سابق و فعلی بهزیستی استان ، اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد و حمایت از خانواده های آنان، ساماندهی مشکلات حاشیه شهرها و ارتقا کیفیت خدمات رسانی به معلولان و نابینایان از مهم ترین مشکلات اجتماعی استان است که باید بیش از گذشته دنبال شود .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی در این نشست با اشاره به حساسیت ویژه فعالیت های بهزیستی در استان، گفت:  با هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی و استفاده از مشارکت خیران وظایف دولت در حمایت از قشرهای تحت پوشش بهزیستی فراهم خواهد شد.

گفننی است بنابراین گزارش تابناک رضوی ، طی حکمی از سوی انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، حمیدرضا پوریوسف به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی خراسان رضوی منصوب و از خدمات تهمینه شکیب در مدت طولانی مسئولیت در این نهاد در استان، تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار