شهردار اردبیل گفت: با هدف ارتقای سلامت عموم افراد جامعه شهرداری درصدد راه‌اندازی رینگ دوچرخه‌سواری و ایستگاه‌های مناسب در مجتمع شورابیل و اطراف بالیقلو است.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 11 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان صبح امروز در جریان بازدید از عملیات اجرایی مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مجتمع شورابیل اردبیل اظهار کرد: مقدم بر فعالیت‌های عمرانی توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی را مدنظر قرار داده‌ایم و تلاشمان بر این است تا ارتقای سلامت عموم جامعه به همراه نظم‌بخشی به امر حمل و نقل صورت گیرد.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به عنوان دو عنصر اساسی در ارتقای سلامت جامعه فرهنگ‌سازی شده و در بین عموم مردم جا بیفتد که در همین راستا پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در اطراف دریاچه شورابیل و همچنین رودخانه بالیقلو در حال طراحی و اجرایی شدن است.

شهردار اردبیل یادآور شد: ما اگر بتوانیم ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری را به مانند برخی از کشورها و استان‌های ایران اسلامی برای علاقمندان تدارک ببینیم قطعاً با استقبال مردم روبه‌رو شده و زمینه استقبال عموم مردم از این فضاهای ورزشی و تفریحی سالم فراهم می‌آید.

لطف‌اللهیان بیان کرد:‌ فاز اول رینگ دوچرخه‌سواری در اطراف شورابیل در اطراف خیابان‌های محل مورد نظر به همراه اطراف رودخانه بالیقلو و خیابان معلم در حال تدارک است تا افرادی که فاقد دوچرخه هستند از این ایستگا‌ه‌ها دوچرخه خود را تامین کرده و در ایستگاه بعدی پس از پایان کارشان آن را تحویل دهند.

وی این حرکت‌ها را تضمین‌کننده سلامت مردم و روان‌سازی حمل و نقل و ترافیک شهری بیان کرد و افزود: ما باید در اصلاح برخی از دیدگاه‌ها و نگرش‌ها تلاش کنیم تا بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها با نگاه واقع‌بینانه برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار