به گزارش باغچه ای مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد
مادر باردار پرخطر در برف و کولاک شدید از خطر مرگ نجات یافت.
کد خبر: ۱۴۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 06 December 2015
به گزارش تابناک آذربایجان غربی یکشنبه 15 آذرماه توسط خانه بهداشت روستای کله کاوی وجود مادر باردار پر خطر به مرکز بهداشت شهرستان مهاباد گزارش شد همزمان نیز به تیم عملیاتی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز اطلاع رسانی گردید که بلافاصله این تیم آماده و به محل اعزام شد.

مذیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:با توجه به پیش بینی پدیده ال نینو و تیم سلامت مادران بار دار با تعیین شرح وظایف قبلاً در این شبکه تشکیل شده بود.

وی اظهار داشت:این مادر باردار ترم در روستای کله کاوی واقع در 65 کیلومتری جاده مهاباد سردشت سکونت داشت و به محض اطلاع از علائم زایمانی با همکاری و هماهنگی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد، اداره راه و ترابری و هلال احمر ، عملیات امداد و نجات این مادر آغاز گردید.

دکتر مرزنگ گفت : با توجه به وجود پایگاه هلال احمر در منطقه توسط آمبولانس هلال احمر مادر باردار به سمت مهاباد اعزام گردیدو آمبولانس فوریتهای پزشکی و تیم مدیریتی این شبکه به سرپرستی اینجانب و با حضور دکتر علیزاده آذر سرپرست مرکز بهداشت ،تیم مامایی و تجهیزات کامل کیف بهداشتی به منطقه اعزام شد که در روستای عبداله کرده و حدود نصف راه بیمار تحویل اورژانس 115 مهاباد گردید بلافاصله اقدامات اولیه درمانی در داخل آمبولانس توسط تیم مامایی صورت گرفت و علایم حیاتی این مادر کنترل شد.

وی افزود : با توجه به اینکه این مادر باردار 33 ساله جزو مادران باردار پر خطر محسوب می شد با وجود برف و کولاک شدید به موقع تیم سلامت این شبکه اقدام نمود و این مادر با سلامت کامل تحویل بخش بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد گردید تا سایر اقدامات درمانی تخصصی بر روی آن صورت گیرد . و در حال حاضر وضعیت سلامتی مادر باردار مطلوب و مساعد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار