اخبار کوتاه و متنوع از خبرنگاران تابناک در خراسان جنوبی
سایر خبرهای استان: کنسلی پرواز بیرجند- تهران به دلیل شرایط نامناسب جوی / استاندار خراسان جنوبی: لازمه اشتغال جوانان، حمایت از سرمایه گذاری در استان است/ دکتر جعفرپور: اینکه با آمریکا دست بدهیم مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود / فضای دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در شان دانشجویان نیست/ دانشگاه بیرجند در حوزه پژوهش جزء 20 دانشگاه برتر کشور است
کد خبر: ۱۴۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 08 December 2015
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی: دمای استان تا 8 درجه کاهش می یابد+ 5 خبر

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از فردا دمای استان کاهش می یابد، افزود: تا پایان هفته شاهد کاهش دما تا 8 درجه هستیم.

علیرضا خندان رو در گفت وگو با تابناک با اشاره به بارندگی باران و برف در استان داشته ایم، گفت: طی 24 گذشته شاهد بارش باران در طبس، بیرجند، قاین، فردوس، آرین شهر، خوسف، فتح آباد فردوس، تپه طاق طبس و بارش برف را در پیرحاجات طبس بوده ایم.

وی افزود: امروز وامشب بارندگی در بیشتر نقاط استان ادامه دارد و در ارتفاعات و نقاط سردسیر نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: طی همین مدت سربیشه با یک درجه زیر صفر سردترین نقطه استان و خوسف با 20 درجه بالای صفر گرم ترین نقطه استان بوده است.

وی دمای بیرجند طی 24 گذشته را یک درجه بالای صفر اعلام و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود دمای هوای بیرجند امروز به 7 درجه بالای صفر برسد.

 

مدیرکل فرودگاه خراسان جنوبی: کنسلی پرواز بیرجند- تهران به دلیل شرایط نامناسب جوی بود

مدیرکل فرودگاه خراسان جنوبی گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی پرواز بیرجند-تهران صبح امروز کنسل شد.

هادی سلامی در گفت و گو با تابناک با اشاره به کنسلی پرواز بیرجند-تهران، گفت: به دلیل شرایط جوی نامناسب استان پروازهای بیرجند- تهران کنسل شده است.

وی ادامه داد: این پرواز ساعت 6:30 صبح قرار بود انجام شود که وجود شرایط نامناسب جوی مانع انجام پرواز و در نهایت پرواز کنسل شد. با لغو پرواز بیرجند- تهران پرواز تهران- بیرجند نیز کنسل شد.

 

استاندار خراسان جنوبی: لازمه اشتغال جوانان، حمایت از سرمایه گذاری در استان است

استاندارخراسان جنوبي گفت: حمایت از سرمايه‌گذاران و فعالين، نقش زیادی را در اشتغالزایی برای جوانان استان دارد.

به گزارش تابناک، وجه اله خدمتگزار صبح امروز در جريان بازديد از كارخانه شمش چدن خوسف، با اشاره به موضوع مهم سرمايه گذاري در استان گفت: از مهم ترین راه های توسعه بسياري از زيرساخت ها از جمله توسعه صنعت حمل و نقل حمايت از سرمايه گذاري در استان است.

وي به پايبند بودن سرمايه گذاران به تعهدات خود تاكيد كرد و ادامه داد: در كنار حمايت هايي كه مديران از سرمايه گذاران در بخش هاي مختلف انجام می دهند، سرمايه گذاران و فعالين اقتصادي نيز بايد به تعهدات خود پايبند بوده و به آن عمل كنند تا اهداف مورد نظر كه ايجاد اشتغال و توسعه منطقه است محقق شود.

به گفته استاندار خراسان جنوبی، خراسان جنوبي استاني فرهنگي و دانشگاهي است و با توجه به اينكه در آينده اي نزديك بسياري از دانشجويان استان فارغ التحصيل می شوند، باید پيش بيني هاي لازم براي ورود اين افراد به بازار كار انجام شود که حمایت از سرمايه‌گذاران و فعالين اين بخش نقش زیادی را در اشتغالزایی برای جوانان استان دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به توفيقات تيم هسته اي كشورمان اشاره كرد و افزود: توافقات هسته ای فرصت بسيار خوب براي رشد، توسعه، عمران و آباداني استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اين گزارش حاكيست، كارخانه شمش چدن خوسف در زميني به مساحت ۱۵ هكتار در شهرك صنعتي خوسف و با ۲۷ ميليون و ۵۰۰ هزار دلار سرمايه گذاري ارزي ، ۳۰۰ ميليارد ريال سرمايه گذاري ريالي و ۱۰۰ هزار تن ظرفيت توليد سالانه با پيشرفت فيزيكي ۸۵ درصدي در حال احداث است. با افتتاح این واحد صنعتی براي ۲۲۵ نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد خواهد شد.

 

دکتر جعفرپور: اینکه با آمریکا دست بدهیم مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود بلکه زمینه ی نفوذ آنها را فراهم می کند

یک کارشناس مسائل سیاسی دیشب در گردهمایی بزرگ مردم بیرجند گفت: وقتی شعار مرگ بر آمریکا را می گوییم منظور سیاست های دولتمردان آمریکایی است که می کوشند به کشورها ضربه وارد کنند.

دکتر جعفرپور، کارشناس مسائل سیاسی در گردهمایی با موضوع نفوذ،استکبار و سلطه که در مسجد چهارده معصوم (ع) برگزار شد تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا یکی از شعارهای استراتژیک و مهم کشور ما است و عده ای امروز در کشور تلاش می کنند تا این شعار مهم کم رنگ و از بین برود.

 این کارشناس مسائل سیاسی افزود: حمایت از گروه های تروریستی و به ویژه داعش و همچنین تلاش برای براندازی نظام اسلامی از جمله برنامه های آمریکا است که باعث ایجاد تنفر مردم ایران از آمریکا شده است.

 دکتر جعفرپور تصریح کرد: کسانی که امروز می خواهند این شعار کم رنگ شود نه به دولت وابستگی دارند نه به جریان دیگری بلکه تنها به منفعت خود فکر می کنند.

 وی یادآور شد: اینکه با آمریکا دست بدهیم مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود بلکه زمینه ی نفوذ آنها را فراهم می کند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: امروز دشمنان در تلاش هستند که از روش های مختلف به کشور نفوذ کنند و به کشور ضربه بزنند که رهبر معظم انقلاب در این خصوص هشدارهای لازم را داده اند که مسئولان باید به آن توجه کنند.

 جعفرپور ادامه داد: یکی از زمینه هایی که دشمنان تلاش می کنند نفوذ کنند موضوعات سیاسی است و تلاش می کنند نیروهای خود را در پست های مختلف بکار بگذارند.

 وی تصریح کرد: تمام تلاش دشمنان بر این است که جلوی پیشرفت ایران را در منطقه و دنیا بگیرد و برخی موضوعاتی که در دنیا به وجود آورده است نیز در این خصوص بوده است که در آنها شکست خورده است.

 این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امسال دو انتخابات بسیار مهم را در پیش داریم خاطر نشان کرد: باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا حضور در این انتخابات حداکثری باشد چرا که کشور در شرایط خاصی قرار دارد.

 

سرپرست پردیس شهید باهنر: فضای دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در شان دانشجویان نیست

سرپرست پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر این دانشگاه با مشکلات متعددی  روبرو است که از مسئولان استان درخواست دارم کمک کنند تا فضایی در شان دانشجو فراهم شود.

به گزارش تابناک، ایرج مهدی‌زاده در مراسم روز دانشجو پردیس شهید باهنر استان، گفت: روز 16 آذر نشان پایمردی و ایستادگی دانشجویان است و دانشجو بیدار و پرچم دار راه انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه توصیه مقام معظم رهبری برای تحصیل و تهذیب شعار نیست، تصریح کرد: دانشجویان باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنند و نواقص خود را جبران کرده و راهکارهای مناسب برای تهدیدات پیدا کنند.

به گفته سرپرست پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی دانشجو به عنوان نیروی محرکه فکری جامعه، نقش مهمی در  بالندگی کشور در ابعاد گوناگون دارد.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه در موقعیت حساسی قرار داریم، ادامه داد: دانشجویان باید نسبت به مسائل پیرامون خود حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه باید دانشجویان اندیشه آزاد داشته باشند، گفت: باید حوزه اندیشه خود را با علم اندوزی وسیع کنند چرا که در غیر این صورت بصیرت ایجاد نخواهد شد.

سرپرست پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در سال 91 کار خود را آغاز کرده، بیان کرد: در حال حاضر این دانشگاه با مشکل فضا، تجهیزات آموزشی و خوابگاه مناسب روبرو است و درخواست دارم مسئولان استان کمک کنند تا فضای در شان دانشجو فراهم شود.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر900 دانشجو معلم در پردیش باهنر خراسان جنوبی تحصیل می کنند.

 

مراسم قدردانی از پژوهشگران برتر: دانشگاه بیرجند در حوزه پژوهش جزء 20 دانشگاه برتر کشور است

دانشگاه بیرجند در سال 1393، رتبه نهم کشوری را به لحاظ تعداد مقالات ارائه داشته است.

رئیس دانشگاه بیرجند  با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در حوزه پژوهش جزو 20 دانشگاه برتر کشور است  گفت: با اینکه اعتبارات ما در بخش پژوهش بسیار ناچیز و رشد کمی داشتیم، اما تلاش کردیم که متوقف نشویم.

به گزارش تابناک ،دکترخلیلی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: بیش از همه ما انسان‌ها مقام معظم رهبری دغدغه زیادی در امر علم و پژوهش دارند به گونه‌ای که در برخی از موارد خود وارد عمل می‌شوند و در نقشه جامع علمی کشور خودشان ورود پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه اختراع و نوآوری مدت‌ها مغفول مانده بود، افزود: رهبری در بخش اختراع و نوآوری هم وارد عمل شدند و ما باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم و اگر در بخش‌های اجرایی دچار مشکلاتی بودیم اما باید تلاش کنیم تا کشور سربلند باشد.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه دولتمردان برای افتخار آفرینی ایران تلاش‌های شبانه روزی دارند، عنوان کرد : اگر امروز در عرصه‌های مختلف دیپلماتیک، بین المللی و دیگر عرصه‌ها موفق هستیم به خاطر انبوه تلاش‌های دولت است که با وجود مشکلات در راستای شکوفایی گام برمی‌دارد.

خلیلی با بیان اینکه باید قدر خود را بدانیم تا اقتدار و عزت کشور روز به روز افزایش یابد، افزود: 16 آذر روز دانشجو را گرامی می‌داریم و این ایامی است که با خون دانشجویان آغاز و با قلم و خون دیگران ادامه داشت.

وی با اشاره به پژوهش در دانشگاه اظهار نمود  در یک مقطع از زمان انسان‌ها از نبود دانش در رنج بودند و در مقطعی دیگر از دانستن زیاد و اینکه نمی‌توانند دانسته‌های خود را بیان کنند، رنج می‌برند.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه قبل از انجام طرح‌ها و برنامه‌ها باید پژوهشی دقیق داشته باشیم، گفت: باید فضایی که در آن کار پژوهشی انجام می‌دهیم سالم باشد و گاهی معنای درستی از پژوهش نداریم و اینکه آیا پژوهش کاربردی مفید است یا پژوهش بنیادی و هرکدام چه نقشی دارند و این موارد از مواردی هستند که اگر ندانیم گاهی با آسیب مواجه می‌شویم.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه به دلیل مقالات برتر و پژوهش‌های زیاد در کشور مقام بیستم را دارد، گفت: اگر می‌خواهیم پژوهش‌های خوب و اتفاقات بزرگ را در جامعه شاهد باشیم باید به پژوهش بیشتر اهمیت داده و بودجه این بخش را افزایش دهیم

وی با بیان اینکه 90 درصد از پژوهشگران در داخل دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند، افزود: در سطح کلان جامعه مشکلات زیادی وجود دارد زیرا پژوهش بخش مهمی است و باید بیشتر به آن پرداخته شود و در سال 93 بودجه بسیار ناچیزی به بخش پژوهش اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت زیاد پیچیده نیست، گفت: باید مکانیزم‌ها را پیاده سازی کنیم و اگر می‌خواهیم پژوهشی خوب و در کنار آن کاری ارزشمند و بزرگ داشته باشیم باید بودجه بیشتری به پژوهش اختصاص دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار