کد خبر: ۱۴۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 11 December 2015

به گزارش خبرنگارخبرگزاري تابناك آذربايجان غربي ازخوي،حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوي درخطبه هاي عبادي سياسي اين هفته ،با اشاره به یاوه گویی های دونالد ترامپ قمارخانه دار آمریکایی و یکی از نامزدهای جمهوری خواهان، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علیه مسلمانان مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا گفت:بسی جای تأسف است که انحطاط در آمریکا به مرحله ای رسیده که یک فرد روانی را نامزد ریاست جمهوری می کنند.

وی بابيان اينكه ،آمریکاییان خود بهتر ازهمه می فهمند که تمامی خشونت های چند دهه اخیر جهان زیر سر آنهاست از جمله:راه اندازی دو جنگ جهانی،دایر کردن زندانهای مخوف در سطح جهان،به سقوط کشاندن خلوتهای مردمی،سرکوب کردن قیامهای مردمی،حمایت از حاکمان مستعد ،اشغال کردن کشورها،حمایت از اسرائیل کودک کش،راه اندازی جریانهای تروریستی ،از میان برداشتن شخصیتهای سیاسی و علمی.

وي تاكيد كرد بازباید آمريكاييهاخوب بفهمند که تمامی هستی خود را از طریق غارت ثروت و دانش مسلمانان به دست آورده اند.

خطيب درادامه سخنان خود،بهماجراجویی های آقای اردوغان اشاره كرد وگفت: آقای اردوغان کشور ترکیه را با مشکلات اساسی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی مواجه ساخته است ،امروز ترکیه با تمامی همسایگان خودازجمله عراق،سوریه ،یونان و بلغارستان مشکل دارد .

وي درادامه افزود:درگیری اخیر با روسیه مشکلات اساسی سیاسی،اقتصادی و امنیتی برای ترکیه بوجود آورده است كه همپیمانی اردوغان با عربستان ،قطر،اسرائیل و آمریکا در حمایت از تروریستهای تکفیری ترکیه را بسوی انزوای کامل سیاسی در منطقه سوق می دهد.

وي همچنين دراين راستا ادامه داد:بوجود آوردن مشکلات اساسی امنیتی در داخل ترکیه از طریق ایجاد درگیری با رقبای سیاسی و قومیتها بخاطر رأی آوردن در انتخابات یک نوع ستم به ملت بزرگ و کهن ترکیه است لذا هیچکدام از این اقدامات و تضادها به نفع ترکیه نمی باشد.

حجت الاسلام شکوری درخطبه هابا پیگیری بحث عبرت آموزی از دیدگاه اسلام اظهار داشت : روایات و آیات، بعضی از پدیده های عالم هستی بصورت برجسته به عنوان عوامل عبرت آموز مورد توجه قرار گرفته است از قبیل تغییرات و تحولات دنیا ،از دست دادن نزدیکترین انسانها ،سرنوشت بد گردنکشان عالم در ادوار گذشته.

وی در بخش دیگر از سخنان خود رسیدن به بصیرت ،کم شدن لغزشها ،نجات یافتن از شبهات و مصونیت از گناه را از نتایج و ثمرات عبرت آموزی برشمرد.

خطیب جمعه همچنين با تسلیت 30 صفر روز شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) با اشاره به پیشنهاد ولایت عهدی به امام(ع) از سوی مأمون اظهار داشت: علل و ریشه های این پیشنهاد را باید در موارد زیر جستجو کرد، تبدیل مبارزات تند انقلابی شیعه به فعالیت سیاسی آرام ،مشروعیت بخشی به خلافت عباسی ،کنترل فعالیت های سیاسی و مبارزاتی امام رضا(ع) ،ایجاد فاصله میان مردم و امام بواسطه مأموران حکومتی و زیر سوال بردن زهد و پارسایی امام رضا(ع) در افکار عمومی.

امام جمعه خويبا اشاره به موضع گیری ها و عکس العمل های امام رضا(ع) در مقابل خلفای ستمگر بنی عباس و جریانها و مکتب های انحرافی کلامی و فقهی عصر خود از قبیل صابئین، براهمه،دهریـان،زنادقـه،ملحـدین،یهـود و نـصـاری اظهار داشت :موضع گیری قاطع علیه جریانهای کلامی ،فقهی و سیاسی منحرف ،فعالیت جدی در جهت اصلاح اندیـشه دینـی و بـدعـت زدایـی ،ارجاع مردم به دانشمندان شیعه در موضوعات کـلامـی و فقهـی،پذیـرش ولایـت عهدی بـعد از تهدید شـدن به قتل به شـرط عـدم دخـالت در شئـون حکومت و استفاده از فرصت های بدست امده جهت تبیین اهداف شوم مأمون در پیشنهاد ولایـت عـهـدی از جمله مواضع و عکس العمل هایروشنگرانه امام بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار