کد خبر: ۱۴۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 14 December 2015
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: محیط زیست شهرهای رشت، انزلی و آستارا را انباشت زباله و فاضلاب شهری تهدید می‌کند و در وضعیت شکننده و حاد است.

به گزارش خبرنگار مهر،کیوان محمدی ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا با تأکید بر اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته روند توزیع بودجه در استان گیلان منطقی نبوده و معضلات همچنان پابرجاست، اظهار کرد: توزیع بودجه در برخی از شهرستان‌های مهم و اثرگذار گیلان از روی عدالت و برنامه‌ریزی نبوده و اهمیتی به توسعه و شاخص‌ها داده نشده است.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه‌ریزی‌های خود باید کلان‌نگر باشند، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از بخشی‌نگری در رسیدگی به مسائل جامعه دوری کنند، چرا که تغییر این نگرش و داشتن نگاه کلان مدیریتی، به رشد و توسعه کشور و استان کمک می‌کند.

محمدی خواستار برنامه‌ریزی توسعه‌ای پنج‌سالة آیندة دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های گیلان و به ویژه شهرستان مرزی بندر آستارا به عنوان یک شهرستان مهم اقتصادی کشور شد و افزود: آستارا یک شهرستان مهم مرزی برای جمهوری اسلامی ایران و استان گیلان است و به عنوان مرکزی برای مبادلات تجاری کشور باید از امتیازات ویژه و اهداف بلندمدت برخوردار باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه گیلان، احداث و تکمیل راه‌آهن قزوین-رشت-آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان را در توسعه اقتصادی کشور بسیار مهم عنوان کرد و گفت: پروژه راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا جزء پروژه‌های اولویت‌دار ملی ایران است و امنیت و منافع اقتصادی عظیمی در این جریان ریلی وجود دارد.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی ایران نظیر بیکاری، رکود اقتصادی و غیره بدون سرمایه‌گذاری حل نخواهد شد و سرمایه‌گذاری هم به محیطی امن و آرام نیاز دارد.

محمدی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در تعامل با جهان زمینه‌های لازم جهت تنش‌زدایی را فراهم کرد و همه باید با آرام کردن فضای داخلی، زمینه را برای سرمایه‌گذاری آماده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان گیلان با تأکید بر وحدت در جامعه گفت: خطر تفرقه کشور را تهدید می‌کند و باید آگاهانه در مسیر انقلاب و توسعه همه‌جانبه کشور حرکت کنیم.

وی با اشاره به تدوین مرحله اول برنامه ششم توسعه تاکید کرد: هدف همه باید کمک به توسعه کشور باشد و کارها باید براساس علمی‌ محوری پیش رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار