نماینده سابق مجلس؛
شاپور پولادی: دولت محترم با مطالعه روی این طرح و جنبه های مثبت آن نظر موافق نسبت به آزاد شدن منطقه مهران داشت و شورای عالی مناطق آزاد و شخص آقای ترکان نیز بر اهمیت این مسئله تاکید داشتند و در رد شدن این طرح هیچگونه مسئولیتی متوجه دولت نیست؛
کد خبر: ۱۴۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ 20 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، نماینده سابق مجلس نسبت به رد شدن لایحه منطقه آزاد مهران واکنش نشان داد.

شاپور پولادی معاون عمرانی استاندار ایلام در زمینه رد شدن لایحه منطقه آزاد مهران در مجلس اظهار داشت: دولت محترم با مطالعه روی این طرح و جنبه های مثبت آن نظر موافق نسبت به آزاد شدن منطقه مهران داشت و شورای عالی مناطق آزاد و شخص آقای ترکان نیز بر اهمیت این مسئله تاکید داشتند و در رد شدن این طرح هیچگونه مسئولیتی متوجه دولت نیست. وی در مورد نقش نمایندگان در رد شدن این طرح،ادامه داد: به هر صورت نمایندگان مجلس آزاد هستند که هر نظری را اعمال نمایند، در این زمینه نیز با توجه به اینکه این لایحه با برنامه پنجم توسعه مغایرت داشت محتاج رای دو سوم نمایندگان داشت که متاسفانه رایزنی ها به جایی نرسید.

این نماینده سابق مجلس در مورد این موضوع که نمایندگان ایلام نتوانستند از این مسئله به نحوه شایسته ای حمایت کنند افزود: اینگونه نیست که نمایندگان ما زحمت نکشیده باشند، بلکه آنها هرچه در توان داشته اند به کار گرفتنه اند، با وجود اینکه بعد از اربعین جو مناسبی در حمایت از مهران ایجاد شده بود، این ظرفیت با توجه به تغییر لایحه دولت در کمیسیون به درستی استفاده نشد  و در واقع مهران قربانی دیگر مناطق آزاد اضافه شده به لایحه دولت شد.

پولادی گفت: اگر نمایندگان مقداری عجله نمی کردند و بعد از رفتن لایجه به کمسیون می گذاشتند این لایحه مدت بیشتری در کمسیون بماند و در آنجا ضمن اصلاخ مواردی، می توانستند از این فرضت برای رایزنی استفاده نمایند.

وی در پایان با یادآوری تلاش ها و رشادت های مردم مهران در ایام اربعین و همچنین جنگ تحمیلی یادآور شد: درست است که این طرح هم می توانست مشکلات اقتصادی را در استان ایلام و مهران کم کند، در واقع نوعی تقدیر از این مردم نیز بود که در این ایام بدون چشمداشتی به زائران حسینی خدمت می کردند. او رد شدن را به معنای پایان این طرح نداشت و از مردم خواست با حفظ روحیه و داشتن امید به تلاش خود برای آبادانی منطقه ادامه دهند./پ

منبع: خبرآنلاین


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار