ناظر عالی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه گفت: وی با تاکید براینکه قرآن از اهل بیت جدا نیست به اتحاد جامعه اهل سنت و تشیع در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این اتحاد بی نظیر در استان می تواند الگویی کشوری و جهانی قلمداد شود.
کد خبر: ۱۵۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 26 December 2015
ناظر عالی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه گفت: وی با تاکید براینکه قرآن از اهل بیت جدا نیست به اتحاد جامعه اهل سنت و تشیع در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این اتحاد بی نظیر در استان می تواند الگویی کشوری و جهانی قلمداد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا رسول فلاح روز شنبه در حاشیه برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: بودجه های اختصاص یافته به فعالیت های قرآنی اندک است.با سرمایه گذاری و اختصاص کافی بودجه های قرآنی می توان جامعه را در برابر بسیاری از جرائم اخلاقی و آسیب های اجتماعی بیمه کرد.

وی ادامه داد: شایسته است بودجه مناسبی برای فعالیت اتحادیه های قرآنی و سازمان های در ارتباط با این مقوله در نظر گرفته شود و در این بین با تشویق نیکوکاران بر وقف های قرآنی تاکید شود.

فلاح سطح برگزاری این دوره از مسابقات را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: سطح کیفی مسابقات در رشته قرائت در مقایسه با سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای نداشت ولی در بخش حفظ شاهد پدیده ها و نوابغی بودیم.

وی با تاکید براینکه داوران این دوره از مسابقات از افراد توانمند و برجسته کشوری هستند اظهار کرد: در این میان برخی ناهماهنگی ها بین برخی کمیته ها دیده شده است.

فلاح با اشاره به عملکرد مناسب کمیته هایی همچون تبلیغات و اطلاع رسانی و کمیته پشتیبانی در این مسابقات تصریح کرد: برای بهتر برگزار شدن این مسابقات شایسته است که جامعه های قرآنی و مردم نهاد را در این عرصه وارد کرد و بیش از گذشته آنان را فعال کنیم.

این مسئول بر کاهش موازی کاری ها در ارگان ها و مجموعه های قرآنی تاکید کرد و افزود: برای کاهش موازی کاری ها پیشنهاد می شود یک سازمان واحد قرآنی تاسیس شود تا همه ارگان ها و مجموعه ها در ارتباط با قرآن را پوشش دهد.

به گفته این مسئول، برگزاری کارگاه های آموزشی برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات از رده های بالا تا پایین عوامل درگیر پیشنهاد می شود.

ناظرعالی سی وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بر ترویج روحیه شهادت و ایثارگری در مسابقات قرآنی تاکید کرد و افزود: برخی از شرکت کنندگان قرآنی به دلیل روحیه لطیفی که دارند گاه زود رنجند که به تربیت و ترویج اخلاق قرآنی در جامعه نیازمندیم.

وی یادآور شد، حافظان و قاریان توانمند و با اخلاقی در کشور وجود دارند و یک قاری و حافظ قرآنی باید الگویی به تمام معنا قرآنی باشد.

سی و هشتمین دوره مسابقه های سراسری قرآن کریم که از روز شنبه هفته گذشته با حضور 600 نخبه قرآنی در دو بخش برادران و خواهران به میزبانی کرمانشاه در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار و بعثت این شهر آغاز شده عصر امروز به پایان می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار