مدیركل سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: به طور متوسط روزانه سه كودك به دلایل مختلف وارد مراكز سازمان بهزیستی استان شده و تحت حمایت قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶ 18 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر، ‌ تهمینه شكیب در نشست خبری كه در دفتر مدیركل سازمان بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: ۹۲ مركز نگهداری ایتام در سطح استان فعال است كه از این تعداد تنها دو مركز به صورت دولتی اداره می شوند.

مدیركل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: برای تأسیس مراكز نگهداری ایتام مجوز به فرد حقیقی تعلق نمی گیرد و مجوزها برای هیئت امنا و خیران صادر می شود.

وی از مشاركت ۳۰۰ میلیارد ریالی مردم در ۶ ماه اول سال ۹۳ خبر داد و اظهار كرد:‌ با توجه به مشاركت ۵۱۰ میلیارد ریالی مردم در سال گذشته پیش بینی می كنیم مشاركت های مردمی امسال نسبت به سال گذشته به صورت قابل توجهی رشد داشته باشد.

موسسه بیت النبی به طور موقت تعطیل شد

شکیب همچنین از تعطیلی موسسه بیت النبی با توجه به اتمام تاریخ مجوز موسسه از ۲۰ اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل تداوم اختلافات، این موسسه به صورت موقت تعطیل و پرونده آن به كمیسیون عالی بهزیستی كشور ارجاع شد.

وی گفت:‌این موسسه از سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز و دو مركز ایتام دختران و پسران با مجموعا ۳۵ فرزند یتیم را اداره می كرد.

شكیب در خصوص اختلافات صورت گرفته بین اعضای هیئت امنای این مركز گفت:‌ اداره كل بهزیستی استان نظارت كامل بر فعالیت موسسات زیرمجموعه خود دارد و از زمان بروز اختلافات ورود جدی داشته است.

وی ادامه داد: موضوع مهم در این زمنیه این است كه كار خیر كه زیرساخت آن اعتماد است آسیب نبیند.

شكیب افزود: ‌در این راستا و با توجه به اتمام مجوز موسسه بیت النبی در تاریخ ۲۰ اسفند موسسه به صورت موقت تعطیل شد.

اتهام کودک آزاری و اختلاس به اثبات نرسیده است

شكیب در خصوص اتهام و شایعه كودك آزاری در این مركز نیز گفت: كودك آزاری صرفا ادعایی بوده كه ثابت نشده است.

وی علت جابجایی چهار كودك كه برخی از مطلعان این موسسه ادعا كرده بودند مورد كودك آزاری واقع شده بودند گفت: در زمان انتقال این چهار كودك به مراكز شهرستان ها ۲۰ كودك دیگر هم به دیگر موسسات منتقل شده بودند و این جابجایی ها به دلیل رشد كودكان و یا مسائل دیگر اجتناب ناپذیر است.

شكیب ادامه داد: با تعطیلی این موسسه و ارجاع پرونده به كمیسیون عالی بهزیستی كشور مسئولیت كودكان بیت النبی به سازمان بهزیستی استان واگذار شده و ناظران و مربیان سازمان در موسسه حضور دارند.

وی با بیان این كه طبق آیین نامه بعد از انحلال موسسات اموال آن ها متعلق به سازمان بهزیستی است گفت: سازمان بهزیستی در مورد تركیب اعضای موسسات غیردولتی دخالتی ندارد اما اختلاف سلیقه هایی در این موسسات وجود دارد كه منجر به بروز اختلافات می شود.

شكیب ادامه داد: اعضای هیئت امنای این موسسه تصمیم داشتند مشكلات خود را كنار بگذارند و به فعالیت ادامه بدهند كه بعد از مدتی دوباره مشكلات بروز پیدا كرد كه در نهایت منجر به تعطیلی موقت این موسسه شد.

وی با بیان این كه كودك آزاری، اختلاس و موارد دیگر درمورد این موسسه به اثبات نرسیده است گفت: اگر این موارد ثابت می شد در همان زمان اقدامات جدی صورت می گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار