علامت سوال پاک شد
اسناد منتشره از سوی جمعی از افراد مرتبط با یک موسسه خیریه در مشهد درباره تخلفات هیات مدیره آن مجموعه با پیگیری و تکذیب موضوع کودک ازاری توسط مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی مواجه شد.
کد خبر: ۱۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 19 March 2015

به گزارش تابناک از مشهد، در حالیکه بیستم اسفندماه اداره کل بهزیستی خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای تعطیلی تا اطلاع ثانوی موسسه خیریه بیت النبی را اعلام  و از ارسال پرونده آن به کمیسیون عالی نظارت بهزیستی کشورخبرداده بود مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در تازه ترین اظهار نظر اين كودك‌آزاري را تنها يك ادعای ثابت نشده توصیف کرد.

دكتر تهمينه شكيب در نشست خبري  خود در محل بهزيستي خراسان رضوي، در خصوص كودك‌آزاري كه درموسسه بیت النبی اتفاق افتاده بود،‌عنوان كرد: در اين موسسه فضاي خوب و شادي حاكم است.

مديركل سازمان بهزيستي خراسان رضوي با بيان اينكه انتشار ادعاهاي ضد و نقيض در خصوص اين موسسه در نشريات و شبكه‌هاي اجتماعي به علت به وجود آمدن اختلاف بين اعضاي هيات امنای موسسه بوده است، افزود:اين اختلافات بيشتر به دليل مسائل مالي بوده و همچنين حضور يك سري حامياني درون مراكز ايتام موجب اختلاف ميان هيات امنا شده بود.

شكيب در خصوص ادعای انتقال چهار كودك آزاردیده به مرکزی در شهرستان جوين، اظهار كرد: سال گذشته همزمان 20 كودك از مشهد به شهرستان‌هاي جوين، گناباد و تربت‌حيدريه جابه‌جا شده‌اند كه به دليل كودك‌آزاري نبوده بلكه به دليل افزايش سن كودكان و همچنين ظرفيت موسسه بوده است.

وی در خصوص اعلامیه تعطیلی موقت این موسسه که شامل دو مركز ايتام دختران و پسران و در مجموع متکفل 35 يتيم است، اظهار داشت: تاريخ اعتباراين موسسه تا 20 اسفندماه بود كه قرار شد بعد از آن براي انتخاب هيات امناي راي‌گيري شود اما به دليل ايجاد اختلافات تعطيلي موقت در اين موسسه صورت گرفت و براي تصميم‌گيري‌هاي نهايي پرونده اين موسسه به تهران فرستاده شد.

 مديركل سازمان بهزيستي خراسان رضوي با اشاره به اينكه بعد از اتفاقات افتاده يك ناظر براي دختران و يك ناظر براي پسران در نظر گرفته شد، افزود: تك تك آيتم‌ها توسط بهزيستي به صورت دقيق و كارشناسي بررسي شده بود از جمله اينكه حق و حقوق بچه‌ها رعايت شود وهمچنين ظاهر كار خير آسيب نبيند. 

وي با بيان اينكه در مورد اعضاي موسسه خيريه هيچ دخالتي نداريم چون اين موسسات غير دولتي هستند، عنوان كرد: زماني كه هيات امناي اين موسسه كارشان را شروع كردند داراي يك سري اختلاف سليقه‌ بودند و زماني كه مي‌خواست انتخابات دوباره برگزار شود اختلافات و اتفاقات از پشت اين قضيه درز پيدا كرد و اين به دليل وجود يكسري بداخلاقي‌هاست.

شكيب با بيان اينكه در مجموع 2650 مركز غير دولتي در بهزيستي وجود دارد، عنوان كرد: خيرين بزرگترين حامي‌هاي ما در استان هستند و طي شش ماهه امسال 30 ميليارد تومان مشاركت مردمي وجود داشته در حالیکه اين كمك در سال گذشته 51 ميليارد تومان بوده است و پيش‌بيني مي‌شود مشاركت مردمي در امسال بيش از سال گذشته باشد.

وی افزود: به طور متوسط روزانه سه كودك به شيرخوارگاه و مراكز قرنطينه ديگر كه كودكان بالاي 6 سال نيز دريافت مي‌كنند، وارد مي‌شود.

مديركل سازمان بهزيستي خراسان رضوي گفت: در استان 92 مركز ايتام وجود دارد كه فقط دو مركز دولتي است و بقيه مراكز به صورت غير دولتي و با كمك به خيرين ايجاد شده است.

وی با بیان اینکه سند کاهش آسیب‌های اجتماعی در خراسان رضوی با 63 مورد تنظیم شده است، تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌ریزی داشت که در این راستا کتابی را به چاپ رسانده‌ایم.

شکیب در ارتباط با برنامه‌های بهزیستی برای سال آینده گفت: برگزاری جشن گلریزان برای مسکن یکی از برنامه‌های اداره‌کل بهزیستی استان در سال 94 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار