معرفی شهرهای گردشگری گیلان؛
شهرستان رودبار در ناحیه جنوبی استان در فاصله 67 کیلومتری از مرکز استان قرار دارد این شهر از شهرهای کوهپایه ای گیلان است و بر دامنه کوه‌های البرز وتالش،در کناره رودخانه سفید رود و در امتداد باغ‌های انبوه زیتون قرار دارد.این موقعیت جغرافیایی منظره زیبایی را از ترکیب شهر سازی و طبیعت به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 27 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،شهرستان رودبار در ناحیه جنوبی استان در فاصله 67 کیلومتری از مرکز استان قرار دارد این شهر از شهرهای کوهپایه ای گیلان است و بر دامنه کوه‌های البرز وتالش،در کناره رودخانه سفید رود و در امتداد باغ‌های انبوه زیتون قرار دارد.

این موقعیت جغرافیایی منظره زیبایی را از ترکیب شهر سازی و طبیعت به وجود آورده است. این شهر یک شهر میان راهی و عبوری گیلان است، به همین دلیل بسیاری از مسافران ضمن توقف کوتاه در آن به خرید محصول عمده این شهرستان یعنی زیتون و فرآورده‌های آن می پردازند.

روبار

آب و هوای این شهر از نوع مدیترانه‌ای است که دارای زمستان‌های معتدل و اندکی مرطوب و تابستان‌های گرم و خشک است.

رودبار در گذشته به نام‌های مختلفی از جمله خشکه رودبار، رودبارمحمد زمان خانی، رودبار زیتون و پیلده رودبار مشهور بوده است.

روبار

نام رودبار برگرفته از رودخانه سفیدرودی است که در این شهر در حال گذر است.
 
آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی شهرستان رودبار این شهرستان دارای آثار طبیعی، تاریخی و مذهبی فراوانی است که سالانه پذیرای مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور و جهان است.

بقاع شاه شهیدان عمارلو، امامزاده حنیفیه بیورزین، امامزاده طاهرسرشمام رستم آباد، امام زاده ابوالحسن و ابوالفضل، مناطق کوهستانی بره سر، جنگلی سالانسر،میان کوهی گندلات، جنگلی شهران، کوهستانی داماش، کوهپایه ای نصفی، کوهپایی درفک، روستای تاریخی انبوه، سوسن چهلچراغ، چشمه آبگرم لویه، درخت سرو هرزویل، غار درفک، پل تاریخی لوشان، محوطه باستانی مارلیک و کلورز، قلعه‌های باستانی کلیشم وچیمارود از جمله آثار مذهبی و طبیعی و تاریخی این شهرستان است.

روبار

 350 اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شده است که از این تعداد بیش از 70 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شهرستان رودبار5هزار و 500 هکتار باغ زیتون دارد که سالانه بیش از 14 هزار تن زیتون برداشت می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار