در همایش گرامیداشت شهدای رسانه در مشهد عنوان شد؛
نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ بیان کرد: دوران پس از جنگ شاهد ریزش هایی بودیم به نوعی که برخی از مدافعان هشت سال جنگ تحمیلی خود به فرمانده ۸ ماه فتنه تبدیل شدند.
کد خبر: ۱۵۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 02 January 2016
حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در  نخستین گردهمایی خانواده شهدای رسانه کشور که با حضور جمع کثیری از خانواده شهدا و اصحاب رسانه در محل زائرسرای محمد رسول‌الله (ص) مشهد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاخص سال ۹۴ حجت‌الاسلام محمدعلی روحانی فرد بر ادامه راه شهدا تاکید کرد.
 
وی همچنین با تاکید بر بصیرت افزایی و نیاز به هوشیاری در حال حاضر گفت: دشمن با جنگ تحمیلی قصد ضربه زدن به نظام را داشت اما تمامی اقشار جامعه و در هر شغل و سمتی با یک هدف واحد در مقابله با دشمن قد علم کردند اما در حال حاضر دشمن به شکل دیگری و با نفوذ  و ایجاد شک و شبه وارد میدان جنگ شده است و چه بسا برخی از افرادی که در گذشته جانانه در دفاع مقدس چنگیدند بر اثر همین نفوذ ریزش کردند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی فرماندهان و مدافعان جنگ هشت ساله در فتنه ۸۸ فرمانده جنگ هشت ماهه شدند افزود: یکی از تبلیغات سران فتنه  در زمان انتخابات این بود که نخست‌ وزیر دوران دفاع مقدس بودند اما مشاهده کردید همین افراد که ادعای تن دادن به قانون را داشتند خود به بی قانونی و آشوب مردم را دعوت می کردند.
 
حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حفظ کردن نظام یکی از واجبات است بیان کرد: بصیرت زایی در فضای کنونی و با چشمانی باز قدم گذاشتن در میدان جنگ نرم یک مولفه بسیار ضروری است و باید آگاه بود که دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.
 
گواهی با بیان به اینکه دو انتخابات مهم پیش روداریم، خاطرنشان کرد: برخی به دنبال آن هستند تا مجلس را بیرون از آن اداره کنند و نباید بگذاریم مجلس بعدی تبدیل به مجلسی سفارشی شود.
 
وی با تاکید بر درس گرفتن از تاریخ  و اشاراه به نامه حسنی مبارک رئیس‌جمهور مخلوع مصر که به سران کشورهای عربی نوشت بیان کرد: حسنی مبارک در نامه خود نوشت: «جنازه خود را پشت جنازه من ببینید، من ۵۰ سال برای غرب خوش‌رقصی کردم اما امروز در زندان هستم.»لذا این جمله خود گواه آینده کشور و یا افرادی است که موفقیت و خوشبختی را در سایه ارتباط با آمریکا می دانند.
 
وی با بیان اینکه انتخابات به عنوان یکی از مظاهر حماسه سیاسی است افزود: بدترین تهدید برای افراد، حب پست و مقام است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله (ص( تهران بزرگ سه مولفه تقوا، علم و مجاهدت را مایه فضیلت انسان خواند  و گفت: شهدای ما، همه این مولفه ها را دارا بودند.
 
حجت الاسلام گواهی در این همایش با بیان اینکه دفاع از ولایت و اسلام مرز و مکان نمی شناسد بیان کرد: شهدا مدال افتخار برای اسلام و نظام هستند.
 
وی اظهار کرد: ما در تمامی عرصه ها و در تمامی اقشار شاهد ایثارگری و فداکاری برای حفظ نظام و ارزش ای دینی هستیم که شهدای رسانه نیز بخشی از این برگ زرین حماسه افتخار هستند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله (ص( تهران بزرگ با بیان روایتی از امام رضا(ع( اظهار داشت: باید نعمت های خدا را قدر بدانیم که اگر از دست ما بروند دیگر قابل برگشت نیست و انقلاب اسلامی یکی از همین  نعمات ارزشمند است.
 
 وی ضمن توصیه به قدردانی از انقلاب اسلامی و برکات آن فرمود: باید مواظب باشیم روزی نیاید که بگوییم قدر رهبری را ندانستیم و همچون امام خمینی(ره(حق مطلب را برای ایشان ادا نکردیم.
 
وی در بیان برخی از ویژگی های شهدا افزود: زندگی همه شهدای انقلاب اسلامی ایران ناگفته‌های زیادی دارد كه اگر به تحریر درآورده شود، تاریخ بشریت را بیمه می‌كند.
 
رییس سازمان بسیج رسانه کشور نیز در همایش بزرگداشت شهدای رسانه در مشهد بیان کرد: شهدا چراغ و راه هدایت ما هستند و لذا باید همیشه یاد و خاطر آنها را زنده نگاه داشت.
 
مسعود بصیری با بیان اینکه شهید و شهادت دارای مفهومی بسیار گسترده است بیان کرد: شهدا به دور از این دنیای مادی و در راه حفظ اسلام و جان خود را با خداوند معامله کردند.
 
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش بسزایی در زنده نگاه داشتن یاد و خاطر شهدا دارند بیان کرد: یاد و خاطره شهدا باید زنده نگه داشته شود و ما نیز باید در این راه شهدا گام برداریم و در این مسیر مانند آنها استوار بمانیم.
 
وی بیان کرد: افرادی که با شهادت مأنوس نیستند بر این باور هستند که شهدا دل‌بستگی به عزیزان خود نداشته و امروز نیز خانواده‌های آنها دل‌بستگی به آنها ندارند و برخی شهدا را مانند مبارزان هالیوودی می‌دانند.
 
وی تاکید کرد: شهیدان در راه خدا دل‌بستگی‌های این دنیا را کنار زدند و در مسیر حق گام برداشتند و این شخصیت معنوی و اخروی انها با مبارزان فیلم‌های هالیوودی و ساختگی کاملاً متفاوت هستند.
 
بصیری یادآور شد: امروز خانواده‌ها شهدا در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا نقشی اساسی دارند و باید یاد و ارزش‌های شهدای خود را به مردم معرفی کنند و مردم نیز نباید ازخودگذشتگی‌های جوانان این ملت را هیچ‌گاه فراموش کنند و در این راستا رسانه ها وظیفه و رسالتی سگین تر به دوش می کشند.
 
همایش گرامیداشت شهدای رسانه کشور به مدت سه روز و تا ۱۳ دی‌ماه در جوار حرم رضوی ادامه دارد.
 
خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار