رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اجرای طرح هتلینگ بیمارستان‌های این شهرستان با هزینه‌ای افزون‌ بر 35 میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 20 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:رحیم رئوفی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران به اجرای بسته هتلینگ بیمارستان‌ها در راستای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این بسته خدماتی در مرکز آموزشی، درمانی استاد مطهری جهرم با 207 تخت مصوب، 173 تخت فعال، 12 تخت اورژانس و هشت تخت اتاق عمل و ریکاوری انجام شده است.

وی افزود: 181 تخت در بلوک زایمان، لیبر، اتاق عمل و ریکاوری، دیالیز، کولیز، کلینیک، فیزیوتراپی و بخش‌های بالینی (129 تخت) شامل بسته خدماتی هتلینگ طرح تحول نظام سلامت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به تجهیز امکانات تشخیصی پاراکلینیکی و جراحی ویژه در راستای بسته هتلینگ طرح تحول نظام سلامت، بیان کرد: این خدمات در بخش‌های ام آر آی، رادیولوژی، سونوگرافی و داپلر رنگی، ماموگرافی، اکوکاردیوگرافی و تست ورزش، اسپیرومتری، الکتروکاردیوگرافی، الکتروآنسالوگرافی، آندوسکپی گوارشی و کولونسکپی، سنجش تراکم استخوان، آزمایشگاه پاتولوژی و سیتولوژی، طب فیزیکی و توان‌بخشی و اتاق گچ‌گیری مجهز ارائه شده است.

رئوفی به اجرای این بسته در درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی جهرم اشاره کرد و گفت: خدمات این طرح در بخش‌های جراحی عمومی، چشم‌پزشکی، گوارش، ریه، قلب و عروق، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های داخلی، پوست، زنان و زایمان، نورولوژی، انکولوژی اطفال، اورولوژی، اطفال و نوزادان، بیهوشی، مغز و اعصاب، طب فیزیکی و توان‌بخشی، ارتوپدی، اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، اپتومتری، تنظیم خانواده، تزریقات و پانسمان، تغذیه و پزشکی اجتماعی اعمال شده است.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده بسته هتلینگ در بیمارستان‌ استاد مطهری جهرم، خاطرنشان کرد: این مرکز با اعتبار دریافتی افزون‌بر 13 میلیارد ریال برای هتلینگ بخش‌ها و اتاق استراحت کارکنان اقدام کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم به اجرای این بسته خدماتی در مرکز آموزشی، درمانی پیمانیه نیز اشاره کرد و گفت: تجهیز بخش اورژانس با 14 تخت فعال، داخلی یک با 27 تخت و یک تخت ایزوله فشار منفی، داخلی دو با 28 تخت، جراحی یک تا چهار با 80 تخت و اتاق عمل با پنج تخت در راستای این طرح انجام شده است.

وی تجهیز بخش‌های پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، درمانگاه تخصصی، نوار مغز، اکو، تست ورزش، فیزیوتراپی، واکسیناسیون، سی تی اسکن، سنگ‌شکن، هولتر مانیتورینگ، فیزیوتراپی، بازتوانی قلب و بینایی‌سنجی را ازجمله خدمات بسته هتلینگ در بیمارستان پیمانیه جهرم دانست.

به گفته رئوفی، اعتبار هزینه شده بسته هتلینگ در این بیمارستان بیش از 119 میلیارد ریال بوده است که در مواردی مانند رنگ‌آمیزی اتاق بیماران، تعمیر و تعویض درب‌های اتاق بخش‌های بستری، بازسازی سرویس‌های بهداشتی بخش‌های بستری، تعمیرات جزئی تخت بستری و میز بیمار، لاکر، برانکارد و ویلچر، تعمیر یا تعویض پرده‌های اتاق بیماران، اصلاح روشنایی اتاق بیماران و راهروی بخش‌های بستری، تعمیر یا تعویض کف‌پوش اتاق‌های بیماران و تعمیر یا تعویض وسایل سرمایش، گرمایش محیطی اتاق بیماران به‌کار رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: درمجموع افزون‌بر 35 میلیارد و 188 میلیون ریال در راستای تجهیز بیمارستان‌های جهرم در بسته هتلینگ طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار