نشست مسئولان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در حالی در اردبیل برگزار شد که در این نشست از کشاورزی شکست خورده تا خدمات ارائه شده ضعیف و ناقص در حوزه گردشگری سخن به میان آمد.
کد خبر: ۱۶۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 24 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در نشست عصر امروز مسئولان میراث فرهنگی با سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری که بدون حضور معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل کنسلی پرواز و تأخیر در انجام این سفر هوایی با دعوت از حسن‌زاده استاد دانشگاه و مسئولان میراث فرهنگی همراه بود، مسائل و موضوعات مختلفی مطرح شد که بخشی از این مطالب مطرح شده جالب توجه بود.

در کنار طرح شفاف برخی از موضوعات همچون بی‌نتیجه بودن سرمایه‌گذاری‌ها در توسعه کشاورزی به دلیل اشتغالزایی اندک و بهره‌وری بسیار پایین ضعف حوزه گردشگری و جذب گردشگران، ارزان قیمت بودن سفر در استان اردبیل اعلام شد که مقرر شد در رفع این ضعف و نقص تلاشی جدی‌تر انجام شود.

در این نشست عبدالله کیشی‌زاده سرمایه‌گذار قهوه‌سویی به تولید بدبینی در استان اردبیل نسبت به سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف گلایه‌هایش را مطرح کرد و گفت: چند کیلومتر آن سوی مرزهای استان اردبیل از سرمایه‌گذاران به قدری حمایت می‌کنند که اصلاً قابل قیاس با حمایت مسئولان استان اردبیل نیست.

وی با انتقاد از قیمت پایین بلیط آب‌های گرم در سرعین افزود: در حالی که اجناس مختلف در سال‌های اخیر قیمت چندین برابری پیدا کردند اما خبری از افزایش نرخ بلیط مجتمع‌های آبگرم در استان نیست و ما در تأمین هزینه‌های مدیریت این بخش واقعاً با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

حسین‌زاده دیگر سرمایه‌گذار پروژه گردشگری طبیعت پارس سبز در سرعین تصریح کرد: ما در سرعین باید به فکر گردشگران داخلی باشیم و به هیچ وجه با تأسیساتی که ایجاد کردیم، نباید انتظار ورود گردشگران خارجی را داشته باشیم.

وی محدود بودن فضای تأسیسات آبگرم‌ها و مراکز اقامتی را یادآور شد و بیان کرد: دغدغه‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها در این زمینه بسیار شفاف، روشن و گویاست.

الیاس عاصمی‌زاده عضو شورای هماهنگی تشکل‌های گردشگری کشور نیز ضرورت جانمایی مناسب ژئوپارک سبلان را به همراه توجه ویژه به 37 منطقه نمونه گردشگری و 12 روستای هدف گردشگری یادآور شد و اضافه کرد: نباید انتظار داشته باشیم که جشنواره‌های گردشگری نظیر سرعین بتواند رونق این صنعت را زمینه‌ساز شود.

خالق‌خواه عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با انتقاد از اینکه در استان اردبیل افق توسعه توریسم مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: ما هیچ نگاه تخصصی به حوزه گردشگری نداریم و اگر توسعه‌ای نیز اتفاق می‌افتد شهرهای این استان در توسعه گردشگری نسبت به هم بدبین هستند به طوریکه وقتی پل معلقی در مشگین‌شهر احداث می‌شود، این مجموعه اهالی سرعین را به مخالفت و واکنش‌های مختلف وادار می‌کند.

وی با بیان اینکه دید ما باید نسبت به گردشگری داخلی و خارجی مثبت باشد نه اینکه بخواهیم به گردشگران جمهوری‌ آذربایجان دیدگاه متفاوتی را داشته باشیم، گفت: به هیچ وجه زیرساخت‌های گردشگری ما به ویژه اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین مناسب ورود گردشگران خارجی نیست چرا که هیچ گردشگری نمی‌تواند با این زیرساخت‌های ضعیف هوایی بخواهد به این استان سفر کند.

خالق‌خواه حرکت‌های دیمی و بی‌سرانجام را در حوزه گردشگری یادآور شد و افزود: همه برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌های توسعه صنعت گردشگری در این استان ضعیف، بدون هدف‌گذاری مشخص و به صورت دیمی و شانسی است و ما نمی‌توانیم از این ظرفیت درست استفاده کنیم.

عسگر سنگی معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نیز در این نشست تصریح کرد: ما قدرت و توان آن را داریم که در قالب تورهای گردشگری، گردشگران روسیه را از این استان به سمت کیش هدایت کنیم.

وی برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در حوزه گردشگری را یادآور شد و بیان کرد: ما امروز به توسعه خدمات با محوریت گردشگری نیازمند هستیم تا از این شرایط بتوانیم به راحتی عبور کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار