معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد ۱۷۰ هزار نفر در شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و نهاوند به عنوان مراقبین سلامت، بلوک‌بندی شده و تحت آموزش قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۷۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 31 January 2016

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد ۱۷۰ هزار نفر در شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و نهاوند به عنوان مراقبین سلامت، بلوک‌بندی شده و تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

به گزارش تسنیم ، حسین عرفانی در آئین افتتاح مرکز جامع سلامت شهرستان بهار اظهار داشت: دنیای امروز دنیای توسعه و محوریت توسعه، سلامت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سلامت نعمتی است که خداوند به انسان‌ها عطا کرده است گفت: تامین و حفظ سلامت افراد جامعه برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی به شکل‌گیری و اجرای اولیه طرح نظامت سلامت در کشور اشاره و تاکید کرد: در ابتدای اجرای این طرح منتقدان زیادی به بخش درمان اعتراض داشتند که در پاسخ آنها باید گفت بهداشت میوه‌ای دیررس است ولی درمان از نیازهای ضروری جامعه محسوب می‌شود.

عرفانی افزود: اصلاح نظام سلامت در دولت‌های قبل با شکست مواجه شده بود که در دولت یازدهم با دید واقع‌بینانه و کارشناسانه با موفقیت به ثمر رسید.

وی با بیان اینکه 75 درصد مردم از عملکرد وزارتخانه رضایت دارند، عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت با 15برنامه ابلاغی و ده پروژه با موفقیت در حال اجرا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: اساس اجرای طرح تحول سلامت، عدالت اجتماعی است که دسترسی حرف اول را می‌زند.

عرفانی تاکید کرد: استان همدان طرح ساماندهی حاشیه‌نشینا‌ن را زودتر از همه استان‌ها از خردادماه آغاز کرده که امروز به طور رسمی و همزمان با سراسر کشور افتتاح مراکز را شاهد هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی درمانی به روستاییان، شهرهای کمتر از 20 هزار نفر و عشایر و برنامه ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی درمانی به حاشیهنشینان و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر از مهمترین عناوین برنامه ملی تحول بهداشت در حوزه بهداشت همدان است‌.

وی با تأکید بر اهمیت استقرار مراقبین سلامت در همه نقاط شهر بیان کرد: ما در طرح تحول سلامت معتقدیم که مراقبین بهداشت باید در خانهها، مهدهای کودک، مدارس، محل کار و فعالیت حضور داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار