از 16 میلیون خودرو، فقط 26 هزار گردشگر جذب شده است
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز اعلام کرده، تردد بیش از ۱۶ میلیون و ۵۲۰ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی البرز، از ۲۵ اسفند 93 تا ۷ فروردین سال جاری در این استان ثبت شده است.
کد خبر: ۱۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 30 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: در دنیای امروز یکی از راه های اصلی درآمدزایی کشورها، توسعه و رونق صنعت گردشگری است.
بسیاری از کشورهای دنیا سالانه چند برابر بیشتر از درآمدهای نفتی کشورهایی مانند ایران و عربستان، از طریق جذب گردشگر درآمد کسب می کنند.
در سال های اخیر استان های مختلف در ایران، هر کدام برنامه هایی برای جذب گردشگر داخلی در ایام نوروز اجرا کرده اند.
استان البرز نیز در این حوزه ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری داشته و در صورت برنامه ریزی صحیح می تواند یکی از قطب های گردشگری کشورمان به شمار آید.
از سوی دیگر این استان به عنوان شاهراه ارتباطی 13 استان کشور به شمار می آید و در روزهای تعطیل به ویژه تعطیلات 2 هفته ای نوروز، میلیون ها مسافر از استان البرز عبور می کنند، اما مدیران استانی در جذب این مسافران موفق نبوده اند.
بر اساس آماری که روز نهم فروردین مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز اعلام کرده، تردد بیش از ۱۶ میلیون و ۵۲۰ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی البرز، از ۲۵ اسفند 93  تا ۷ فروردین سال جاری در این استان ثبت شده است.
این میزان تردد خودرو موجب شد که البرز رتبه اول در میان استان‌های پر تردد کشور را به نام خود ثبت کند.
قاسم باقری همچنین گفته است که بر اساس آخرین آمار اخذ شده از طریق تردد شمارهای نصب شده در 40 نقطه از محورهای مواصلاتی استان، در مجموع     16 میلیون و 520 هزار و 221 تردد از استان انجام شده است.
وی همچنین درباره میزان جابجایی مسافران با استفاده از وسایل نقلیه عمومی گفت: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 7 فروردین سال جاری 119 هزار و 383 مسافر طی 5297  سفر و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی از استان جابه جا شده‌اند.
این در حالی است که استاندار البرز در همین روز گفته است، بر اساس اطلاعات ثبت شده تاکنون بیش از ۲۶ هزار مسافر در استان البرز اقامت گزیده و از مکان‌های گردشگری البرز بازدید داشته‌اند.
سید حمید طهایی اظهار داشت: طبق آمار ثبت شده در اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، از 27 اسفندماه لغایت 7 فروردین ماه سال ‌جاری، بیش از 26 هزار مسافر در استان البرز اقامت داشته‌اند.
این آمار نشان دهنده ضعف مدیریت البرز در جذب گردشگر و بی بهره بودن از درآمدهای سرشار صنعت گردشگری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار