معاون پیشگیری خراسان رضوی گفت: بیمه‌ درمان اعتیاد در خراسان رضوی از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 05 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از تسنیم، مریم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله‌‌ی اول اجرای طرح، مراکز کاهش آسیب (DIC) و یک کلینیک دولتی ترک اعتیاد در مشهد و یک مرکز منتخب سرپایی از هر یک از شهرستان‌های استان، تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: کمپ‌ها و مراکز TC (درمان اجتماع‌محور) فعلا از پوشش بیمه‌ درمان خارج هستند و چگونگی پرداخت بیمه به بیماران این مراکز، بسته به تصمیم دولت در آینده دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: 10 مرکز کاهش آسیب و یک کلینیک دولتی مشهد و همچنین 27 مرکز سرپایی ترک اعتیاد در شهرستان‌ها برای اجرای این طرح به اداره کل بیمه سلامت استان معرفی شده‌اند تا برای عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر از سوی آن‌ها اقدام شود.

وی محدوده‌ زمانی استفاده از بیمه درمان برای بیماران معتاد را شش ماه اعلام کرد و گفت: بیمه‌ درمانی فقط شامل معتادانی است که تحت درمان دارویی با متادون و سایر اقلام دارویی در مراکز سرپایی قرار می‌گیرند.

رضایی خاطرنشان کرد: پرداخت سهم دولت برای هر بیمار حدود 500 هزار تومان در ماه است و به جهت بالا بودن هزینه‌ی بیمه‌ درمان اعتیاد، این کار فقط برای یک بار مراجعه‌ی بیماران انجام می‌شود و در شرایط بسیار خاص فقط برای یک دوره‌ شش‌ماهه قابل تمدید است و پس از آن، اگر معتاد درمان نشده باشد، بیمه منتفی است.

وی با یادآوری اینکه معتادان کم‌بضاعت بستری شده در کمپ‌ها و مراکز اجتماع‌مدار، از یارانه‌ بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، گفت: این یارانه مانند گذشته ادامه دارد و طرح بیمه‌ درمان که مراکز سرپایی را در برمی‌گیرد تأثیری بر یارانه‌ مراکز بستری ندارد.

وی زمان برگزاری نشست هماهنگی بین اداره کل بیمه سلامت استان و بهزیستی را اواخر سال گذشته اعلام کرد و گفت: با توجه به ابلاغ بودجه در اوایل سال جاری، پیش‌بینی می‌شود که این طرح از اوایل اردیبهشت به اجرا درآید.

رضایی با بیان اینکه طرح براساس مصوبه‌ هیئت وزیران انجام می‌شود گفت: ناظر این طرح در استان، اداره کل بهزیستی است و نحوه‌ عملکرد مراکز مورد نظر طبق گزارش‌های بازرسان ناظر بهزیستی، ملاک عقد قرارداد مرکز مذکور با بیمه خواهد بود.

به گفته‌ این مسئول در نتیجه‌ اجرای طرح بیمه‌ درمان اعتیاد، به صورت میانگین 4 هزار معتاد در سراسر استان از این بیمه برخوردار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار