آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، با بیان اینکه دو ملت ایران و عراق مشترکات فرهنگی و مذهبی بسیاری با یکدیگر دارند گفت: وحدت ملت ایران و عراق بسیار مهم و حساس مبارک است.
کد خبر: ۱۸۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 23 February 2016
به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید روز سه شنبه در دیدار با روسای قبایل عراق با اشاره به تاریخ این کشور، گفت: این دو کشور میهمان نوازی بسیار مناسبی در این زمینه با هم دارند و امیدواریم برکات این وحدت بتواند ما را در رسیدن به اهداف دینی کمک کند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارکرد: کشور عراق با توجه به اینکه دارای تمدنی وسیع است از کشورهای با فرهنگ و کشوری شجاع و علم گرا است.

وی افزود: خداوند در قرآن ما را به رعایت اخلاص و جهاد همراه با اخلاص فرمان داده است و به همین دلیل باید برای رسیدن به هدایت الهی به این دو سلاح مجهز شویم.

این مرجع تقلید بیان کرد: بسیاری گمان می‎‌کنند که جهاد تنها در زمینه نظامی است و حتما باید جنگ و نزاعی درگیرد تا جهادگر باشد در حالی که جهاد در ابعاد مختلف علمی و فقهی و سیاسی متجلی است و اگر جامعه اسلامی از نظر علمی پیشرفت کنند در واقع در راه خدا جهاد کرده‎اند.

آیت‎الله مکارم شیرازی بیان کرد: خداوند در قرآن راه‎های هدایت انسان را بیان کرده است و در واقع هدایت به دو شکل است؛ نخست معرفی یک راه برای رسیدن به هدف است که در این مسیر پیامبران الهی چنین وظیفه‏ای را به عهده داشتند.

وی گفت: نوع دیگر هدایت نیز آن است که خود هادی یعنی خداوند دست انسان را گرفته و در مسیر قرار می‎دهد و در این مسیر نیز او را به جلو هدایت می‎کند؛ به همین خاطر است که خداوند در قرآن این وسایل هدایت را از جمله جهاد و اخلاص و وحدت را بیان کرده است.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که اسلام دارای فرهنگی عظیم است، بیان کرد: این فرهنگ باعث شده است که این همه ظرفیت غنی در اختیار مسلمانان قرار گیرد و اگر همه ما در این فضای فرهنگی قرار بگیریم؛  با التزام به این فرهنگ است که می‎توان به توفیق دست یافت.

وی با اشاره به اوج گیری موج اسلام گرایی در جهان گفت: یکی از سیاست مداران آمریکایی بیان کرده است که یک روزی فرا می رسد که مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار می شوند ولی این مساله یک پیش فرض بسیار مهم لازم دارد و این مساله چیزی جز وحدت مخلصانه نیست.

این مرجع تقلید بیان کرد: خداوند بیان فرموده است که اگر وحدت را حفظ نکنید دچار عذاب خواهید شد و وحدت نیز دارای لوازمی است که باید آن را رعایت کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی، در پایان گفت: در حقیقت احترام به عقاید یکدیگر به این شکل ایجاد می‎شود که با پیش فرض اختلافات، این اختلافات مذهبی را عاملی برای دشمنی و کینه قرار ندهند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار