فرمانده انتظامی ایلام از آمادگی 100 درصدی ناجای این استان برای تامین امنیت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 26 February 2016

فرمانده انتظامی ایلام از آمادگی 100 درصدی ناجای این استان برای تامین امنیت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛سردار علی دولتی روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق مستقر در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: روند برگزاری انتخابات تاکنون در سایه همراهی و همکاری تمامی نهادها در کمال آرامش در حال برگزاری است و هیچ گونه گزارشی مبنی بر ایجاد اختلال و مشکل گزارش نشده است.
وی افزود: برنامه ریزی و تدابیر لازم به منظور پوشش صندوق های رای و امنیت انتخابات توسط پلیس از ماه های گذشته صورت گرفته و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد ، برای تمامی شعب اخذ رای نیروی کافی پیش بینی شده و نیروهای احتیاط نیز در صورت لزوم بکارگیری خواهند شد.
فرمانده ناجای ایلام یاداور شد: از توان نیرویی و امکانات پلیس مرزبانی نیز در صورت نیاز برای برقراری امنیت استفاده خواهیم کرد.
دولتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را از رکن های نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد که از جایگاه بسیار ویژه ای در انقلاب برخوردارند.
وی با بیان خوشحالی از حضور گسترده مردم در نخستین ساعات رای گیری ابراز امیدواری کرد این مشارکت پرشور تا پایان وقت تعیین شده تداوم داشته باشد که این حضور حماسی بدون شک پایه های نظام را مستحکم تر و توطئه های دشمنان را برای کمرنگ کردن حضور مردم نقشه بر آب می کند.
سردار دولتی یادآور شد: مردم در انتخابات هفتم اسفند با شرکت گسترده خود و انتخاب افرادی اصلح که دغدغه حل مشکلات مردم و منافع نظام را دارند از این برهه حساس نیز با سربلندی بیرون خواهند آمد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 434 هزار و 637 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در مجموع 531 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم این حوزه ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در هر شعبه یک صندوق ویژه آرای مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق ویژه آرای مجلس شورای اسلامی است.
38 نامزد تایید صلاحیت شده شامل 31 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای کسب سه کرسی نمایندگی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و 2 نامزد نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز جمعه هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار